Susihus

Stickat lite

Publicerad 2012-01-23 20:02:47 i Pyssel

Helgen har varit så där alldeles lugn och skön, inga tider att passa och bara njuta och ta det lugnt. En helg helt i min smak. Jag har hunnit både läsa en god bok och sticka en hel del. Måste nog slå ett litet slag för biblioteket, vilken uppfinning. Jag brukar kika in på nätet på ex adlibris och titta efter böcker, sen beställer jag dem för boklån på bibblan och så dyker det upp ett sms när de är dax att låna dem. Briljant!

Vissa böcker är man glad att jag inte har lagt pengar på att köpa utan de är en kort stunds nöje och sen kan man lämna tillbaka dem, medans andra kan jag känna att denna är värd att köpa. I helgen har det varit både trädgård, inredning, bakning och en härlig gotlands deckare. Så nu längtar jag till Gotland. Såg att Persbrandt sommarhus var till salu fortfarande....drömma kan man ju!

Nu skulle ju detta inlägget handla om stickning, jag testa att göra om en solblekt och trist Marimekkoskärm i fredagskväll och efter att få ha rivit upp några gånger och göra om så blev resultatet så här:





Bilder: Susihus

Ett nystan grått härligt ullgarn och resårstickning på stora stickor skapade enkelt denna skärm. Tricket var mest att få rätt storlek på omkretsen. Vips så blev lampan ute i groventrén/tvättstugan lite roligare!

Här är det ljuvligt vintervitt, kallt och klart. Längdskidorna väntar på mig!
Go och glad måndagskram

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-01-23 20:24:31

Shit så häftigt med en stickad lampskärm!!



~Ingrid

Postat av: Dessi at [Home and desire]

Publicerad 2012-01-23 21:59:19

Jösses, så fint och enkelt! Jag vill verkligen lära mig sticka igen...



Kram och ha en fin vecka! :)

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-01-23 22:15:59

Ja, vad ska jag säga!

Jo, SKITSNYGGT! I love it!!

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-01-24 08:38:49

Superfint! :)

Blev det premiäråkning i går? Hoppas!!! :-D

Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-01-24 22:13:54

Men vilken söt. Va påhittig du är!

/P

Postat av: mo

Publicerad 2012-01-25 18:35:26

Coolt, kul när man kan förnya trista skärmar på det viset...

Har det blivit någon skidåkning nu då? Jag tog en sväng på 1 mil idag...kan säga att det känns bra i kroppen efter Måndagens 7 km, men så kul o skönt, kramar

Postat av: Malin

Publicerad 2012-01-26 14:48:30

Så läckert det blev. Toppenidé! Låter som den bästa sortens helg. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela