Susihus

Snart så

Publicerad 2012-07-20 08:35:01 i Hund

God morgon underbara fredag!
Snart är det SEMESTER! En dag kvar...hoppas nu att det fina vädret kommer. Jag känner att jag behöver solsken och lite värme.
 
En som  inte bryr sig så mycket om vädret, utan tycker att det mesta är roligt och kastar sig glatt ut med ett skutt är Bono. Tack för alla era frågor och omtanke om honom. Idag är det 5 veckor sen operationen och man säger att de har 6-8 veckors läktid. Han får nu gå 4 x 20 minuter i koppelrastning per dag, och det är ju ändå rätt mycket, så nu får vi känslan av att få röra på oss igen. Peppar peppar så går han riktigt bra och som sagt humöret är det inget fel på. Enligt honom själv är han piggast i kommunen.
 
Vi har börjat att simträna med honom, skönt att bo vid vatten. Tanken var att han och jag skulle simma ihop, men än så länge kan jag ju inte påstå att den sk sommaren har bjudit in till bad för min del. Så jag har testat att stå en bit ner på båtrampen och kasta ut tennisbollen där, allt för att jag inte vill ha för mycket skutt och lek, utan att det blir fokus på simningen. Resultatet blev över förväntan, Bono är supernöjd och mina Hunterstövlar kommer väl till pass ;)
 
 
Bild: Susihus
 
Nu hoppas vi på mer solsken. Happy Friday!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-07-20 11:36:28

Så himla skönt att höra att det går framåt med läkningen. Du får väl satsa på en våtdräkt och simma med? Ha ha, behövs i denna sk sommar.
/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-07-20 13:25:29

Åh, men underbart att Bono mår bättre.
Ah... det är 10 gånger som krävs alltså, då har jag 8 kvar. :D
Jag tror att jag har någon förkylning i kroppen som ligger och lurar, därför det går extra trögt och segt nu. Ska vila ett par dagar nu och sedan testa igen.
Kram och ha nu en underbar semester!

Postat av: Suss

Publicerad 2012-07-20 14:21:56

Tråkigt med vovve som varit sjuk men han ser bättre ut nu! Har själv två badtokiga hundar men jag badar inte...

/Suss

Postat av: pia

Publicerad 2012-07-20 21:36:10

Ha en skön semester nu, för visst var det så att det äntligen är dax för dig med nu ;-))

kram

Postat av: Malin

Publicerad 2012-07-21 22:28:40

Det är Bono det:)!!!
Kämparkramar!!!

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2012-07-22 09:22:22

Vad bra att han är bättre! Vad skönt med semester också! Hoppas att du får det jätte bra!
Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela