Susihus

Min älskade kämpe

Publicerad 2012-06-16 18:20:48 i Hund

Det har varit lite stiltje på bloggen, vi har kämpat med lite tuffa saker den senaste tiden. Bono har blivit sämre, första helgen i juni blev han plötsligt blockhalt och knät svullnade, han var mycket berörd och det märktes att han hade ont. På måndagen ringde jag djursjukhuset här i staden, men chefsveterinären som jag har nämt tidigare i ett inlägg ville inte träffa oss. Utan meddelade att det är inget att göra, vila och inflammationsdämpande mediciner....

Nöjde mig inte riktigt med det utan jag stoppade in Bono i bilen och körde 25 mil till Göteborg och Blå Stjärnan där de tog emot oss och la in Bono. De spolade knäleden satte in antibiotika och jag fick hämta ut honom dagen därpå. Hade fått en tid till artroskopi hos dem den 14 juni, för att reda ut varför.

I torsdags lämnade jag in min goa, glada herre och sen under ett kundmöte ringer veterinären och säger att det är en korsbandsskada. Det kände han innan han ens hade öppnat honom, ok då opererar vi det då beslutar vi. En timme senare ringer han igen och jag sitter fortfarande på samma möte, hinner gå ut från mötet. Vilket var tur för då säger han att det finns inget att göra. Allt är bara en stor sörja i knät, han har haft en infektion som har frätt bort den första stora operationen vi har gjort, frätt bort hela korsbandet och han rekommenderar att Bono aldrig ska få vakna upp igen. Marken försvinner under mig och jag bara skriker rätt ut...

Tårarna väller upp och jag säger att det går inte, jag var inte riktigt klar med den tanken alls. Då har vi 2 alternativ då säger han, syr igen och gör inget eller opererar för korsbandsskadan. I det läget tar jag tag i det sista strået och hoppet som finns och ber om en korsbandsskada. Han säger ok och vi lägger på. Då faller jag till marken och mina goa kollegor får ta hand om mig.

Efter operationen ringer han upp igen och ber om ursäkt att han hade kommit med så tråkiga besked... Operationen har gått bra och hade det bara varit att det var korsbandsskadan så sa han hade det sett bra ut. Men nu har Bono allt det andra vilket gör att det är en riskfylld framtid. Om han klarar detta så kommer han att definitivt bli en sjukpensionär och aldrig komma tillbaka som en aktiv bruksschäfer.



Bild: Susihus

Han är så lycklig över att vara hemma igen hos oss och sin älskade trädgård!

Kvalen har varit många gjorde vi rätt, men jag kände att jag var tvungen att kämpa och hoppas, för denna goa glada kille som älskar livet. Hade jag inte gjort det så tror jag att jag hade ångrat mig att jag inte försökte. Håller tummar och tassar att han fixar detta. Fast jag vet att det är kritiskt med tanke på att hans kropp har stött bort den första operationen. Bono behöver verkligen en liten lyckostjärna över sig nu.

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2012-06-16 18:58:14

Vera blev så orolig när hon såg bilden på Bono. Vi håller våra tummar.

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-06-16 19:02:29

Nämen fy sjutton! Jag blir ju tårögd då jag läser här. Stackars Bono och stackars dig!

Nu håller vi alla tummar som går, att han blir bra efter operationen. Andra alternativ finns helt enkelt inte!

Massa kramar! ♥

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-06-16 19:08:52

Mina tårar rullar nu, jag blir så ledsen och kan riktigt känna din sorg. Jag ska verkligen be till högre makter att han ska blir så pass återställd att han får ett gott pensionärsliv. Alla mina tankar finns hos er!



~Ingrid

Postat av: Viktoria

Publicerad 2012-06-16 19:58:50

Hej! Här kommer kanske en konstig fråga! Undrar om du har kvar din vita blus med rosa broderier från Odd Molly? Lite trumpetärm.

Mvh Viktoria

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-06-16 19:59:39

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-06-17 18:48:17

Oj vad tufft! Blir alldeles tårögd! Hade gjort precis som du. Hoppet finns alltid o vi håller alla tassar o tummar för att allt ska bli så bra som det bara kan för goa Bono. Har er i tankarna.

Kramar o tassar från Marianne, syrran Birka o Freja.

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2012-06-18 15:32:58

Åhhh alla tankar!!! Kramar

Postat av: Eva

Publicerad 2012-06-18 20:51:56

Håller tummarna för Bono! Ni har redan lagt ner en massa tid och energi på rehabilitering och borde bara får ha kul nu. Han verkar vara en kämpe.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-06-22 10:26:32

Jag hoppas innerligen att allt är bra med Er?
Önskar er en härlig midommarhelg.
/P

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-07-02 14:16:59

Önskar att du kunde skriva något. Är så orolig att något hemskt hänt.
/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-07-08 21:08:59

Susihus: Visst blir man sjuk av att se bilder från Gotland. Det var lika för mig då ni var där förra(?) sommaren. Men vackert är det, som tusan.
Kram och tack! Känns skönt att Vansbro är klart.
Hoppas att vovven fortsätter att repa sig!

Postat av: Mycket annat och lite betong

Publicerad 2012-07-09 12:47:05

Håller alla tummar och önskar att han ska bli bra!
Kram Agneta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela