Susihus

Chokladbaguetter

Publicerad 2012-03-25 19:11:32 i Mat & bak

Vilken ljuvlig helg det har varit, strålande sol och vår på hög volym. I löve! Sommartiden är här.

Kom hem i fredags efter ett par goa dagar i Göteborg och en härlig dag på TUR mässan. Nästan lite hög efter min och min kollegas föreläsning för 275 studenter. Vi föreläste hur det är att projektleda ett stort event som Volvo Ocean Race är. Det gick jättebra, många kom fram efteråt och sa att det var inspirerande och roligt att lyssna på. Vi var mest oroliga för att vi skulle fylla våra 45 minuter men det gjorde vi lätt! Haha jaja en ny erfarenhet och riktigt skoj.

I helgen har det varit trädgårdsfix och bara njuta lite av den underbara solen. Vi har startat ett av årets trädgårdsprojekt, mannen har grävt och jag har målat. Kan bli bra tror jag...

Bono går nu mycket bättre efter att jag har varit på hundsim med honom. Så skönt det känns att det börjar gå på rätt håll, äntligen!

Har bakat lite som alltid under helgerna, och denna gången blev det chokladbaguetter. Gjorde baguettdeg på surdeg och tillsatte 70% choklad, mums va gott! Kanske inte som tillbehör till en middag, men som frukost eller afternoon tea =)



Bild: Susihus

Får nog sanera min baksten lite för chokladen smälte över lite hihi...
Ha en skön söndagkväll.
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-03-25 19:30:12

Men hur gott lät inte det där? Muums!

Jag hinner aldrig baka nu för tiden, eller det är väl en prioriteringsfråga så klart. Vill man så kan man...

Underbara vår! Underbara sommartid! Snart är det april också. Känns finfint.

Kramar!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-03-26 09:32:33

Mmm så gott det ser ut att vara. Skönt att Bono är på G och hoppas nu det stadigt blir bättre.

/P

Postat av: mo

Publicerad 2012-03-27 20:39:23

Ja det har varit en härlig helg, vädret har ju varit kanon så det har premiärgrillats med uteätning :)

Det där ser inte dumt ut....smaskigt värre, kramar på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela