Susihus

Härlig utedag

Publicerad 2012-03-11 17:38:40 i Trädgård

Vilket ljuvligt väder, strålande solsken och nästan 10 grader....mmm
Vi har fortfarande inte flyttat upp utan vi sover med madrasserna framför kakelugnen på bottenvåningen, vilket gör att vi vaknar när det ljusnar, vilket är kanske lite tidigt för helgsömnen. Å andra sidan är ju att vi får lååånga sköna dagar.



Snödropparna blommar för fullt, och jag hittade massor av växter som är på G, nu när jag var ute och fixade lite i trädgården. Idag har vi varit ute hela dagen, både fikat och lunchat ute. Så skönt! Fåglarna härjar för fullt och äntligen kommer här en bild på den fina engelska fågelfröstationen jag fick av mamma i julklapp. Den är ju så fin så den får nog hänga uppe hela året runt!



Bilder: Susihus

Vi har haft ett litet bakslag till på Bono i veckan som gått. Han var superstark efter waterwalken i måndags, men sen på onsdagen så ville han inte gå alls på sitt onda ben och hans allmäntillstånd var nedsatt, så det fick bli en sväng till veterinären igen. De konstaterade att han var överansträngd. Efter lite metadon, vila och korta promenader är han nu lite på g igen. Det gäller nog att skynda långsamt här, puuh.

Njut av den härliga söndagen
Kram kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-03-12 09:56:14

Härligt med vår! Skynda långsamt är tråkigt men nödvändigt.

/P

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2012-03-12 20:19:43

Vad härligt!!! Hoppas att Bono blir bättre också... :-)

Kram

Postat av: Johanna.B

Publicerad 2012-03-12 21:36:50

Vilka vårbilder du bjuder på. Otroligt härligt. Vår betyder att det inte alls är långt kvar till sommaren!



/Johanna

Postat av: baramittlillahem-pia

Publicerad 2012-03-12 23:25:02

Hahahhaaa...jomen här åker vi skidor än, just så pass att vi har lite bar asfalt på vissa ställen...Sverige är avlångt som jag säger rätt ofta på våren ;-)

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-03-13 09:07:04

Såå härligt när soln tittar fram :)

krama lilla Bono från mig o se till så han vilar.. Vet hur lätt de gärna skuttar o har sig :)

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-03-13 21:00:58

Mycket vacker träddekoration/fågelmatshållare. Skönt att Bono blir bättre och bättre. :)

Saga har inte kommit hem än. Tänk att en sån liten krabat kan lämna ett sånt stort tomrum. Det är bara att hoppas att hon är ute på friarstråk och dyker upp när som helst.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela