Susihus

Vår

Publicerad 2012-03-03 09:22:11 i Hem

Solig härlig lördagmorgon! Här har vi redan vid klockan 09, hunnit med att baka frallor och sockerkaka, varit ute en liten sväng och ätit frukost! Detta med att ha sovrummet i vardagsrummet innebär att nu när våren börja att komma så vaknar vi tidigt då vi inte har några gardiner som går att dra för.

Fördelen är ju att vi får ute lite mer av dagen =)
I torsdags var Rut här och städade och igår var Rut här och putsade fönstrerna utvändigt. Jag gillar Rut! Själv har jag inköpt lite härliga pärlhyacinter och fixat lite vår inne.


Några hamnade på matsalsbordet och en fick hamna i köket


Bilder: Susihus

Undra om det är för tidigt att fixa lite vår i trädgården...

Jag får fundera på det, nu ska jag ut med ett par vänner som funderar på att köpa en go schäfertjej. Lilla goa Fixa som jag skrev om förra våren, och som vi tackade nej till att ta hand om. Har hamnat hos ett par där hon inte har mått så bra, så nu är hon tillbaka på kenneln. Vi får se om de slår till, hoppas hoppas!

Många goa helgkramar

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-03-03 16:18:46

Gud så lyxigt och underbart med städhjälp. Det låter fantastiskt. :-D

Vårt uterum med massor av fönster är inte direkt superkul att putsa, men det är ju i alla fall vår då, så det är smällar man får ta. ;)

Ha en skön helg!

Kramar!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-03-04 15:39:47

En Rut, skulle jag också vilja ha (sa snåljåpen). Det ÄR för tidigt att fixa i trädgården men det struntade jag i.

/P

Postat av: Lina - Hus och Bus

Publicerad 2012-03-05 15:53:52

Ja, visst är det härligt nu när våren börjar komma. Tänkte precis som dig i helgen, ville fixa iordning balkongen, men insåg att det kanske var lite tidigt :)

Postat av: camilla

Publicerad 2012-03-06 09:50:33

Grönt är skönt... Aaah, blir så tjusigt direkt :)

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-03-06 15:53:05

Härligt att få så mycket gjort redan på förmiddagen. Önskar att jag vore lika effektiv!



Underbart med pärlhyacinter!

Kram!

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2012-03-07 21:45:46

Åhhhh så härligt!!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela