Susihus

Äntligen lite lökar...

Publicerad 2012-11-14 08:52:49 i Hem

God morgon!
Köpte lite hyachinterlökar häromdagen och nu har jag spridit ut dem i huset och väntar på doftexplosionen!
En liten försmak av juldoft kan gärna få infinna sig så här i grådiset. Jag slog även till på färg denna gång, jag brukar alltid ha vita hyachinter men nu fick det bli en färgkick oxå så nu väntar jag med spänning på de rosa små liven...
Bild: Susihus
 
Jag har gjort ett litet expriment, några är satta i vatten, några som här bara som de är och några är inlindade i mossa, ska se vilka som klarar sig bäst. De säger ju att all näring de behöver finns i löken...
 
Ha en go onsdag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-14 11:17:31

Så fint!
Behöver de inte ens vätska? Man kan kanske fukta dem lite i löken med en blomspruta.
Inte vet jag? Skriv och berätta om hur det går.
/P

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-11-14 15:21:36

Hyacinter är så fina, de har jag här hemma nu ändå fram till efter jul.

Vildsvin är nog inte att leka med, de har vi dock inte här uppe tack och lov.

~Ingrid

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-11-14 19:09:53

Jag älskar hyacinter, men tyvärr tål inte mitt huvud dem. Jag får huvudvärk både av såna och av liljekonvaljer. Blä för det!
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela