Susihus

Jag hade...

Publicerad 2012-11-22 10:33:26 i Allmänt

...gärna ringt dig idag och grattat dig på din 70 års dag
...mer än gärna köpt med mig dina favoriter till kaffet, dammsugare från Toftastrands fik
...tänkt på att köpa med mig en sk kvällstidning och en plopp, som du alltid köpte till (tror inte att de gick att köpa var för sig utan det var ett paketpris!?)
...gärna suttit och pratat lite om den gången du fick mig att inse simningens gåta och inte bara leka i poolen, eller när vi tog de första stapplande stegen i slalombacken, eller kanske framför allt när du började att övningsköra med mig. Vilken lycka!
...mer än gärna visat dig runt i mitt och J hus
...gärna visat dig bilderna från mitt och J bröllop
...sett fram emot en tur med bilen och sen en promenad i skogen med dig och Bono
...nog förklarat och tackat för att jag har fått min stora djurkärlek av dig. 
...nog skojat om att dina uttryck lever kvar, vi använder dem mer än gärna och allt som oftast
...diskuterat och ventilerat mina företagsplaner för dig, lyssnat men kanske inte gjort ändå som du sagt ;)
...tackat dig för att du stod på dig fast vi verkligen inte var överrens om mitt första bilköp, vilken tur att jag lyssnade då för annars hade jag nog inte klarat mig på motorvägen när jag höll på att hamna under en lastbil men krockade till slut i broräcket.
...skämtsamt frågat dig vad du menade med att man ska inte hindra utvecklingen? För du hade ju rätt och det var väl tur att jag fick cd spelare, den gången när jag fyllde år och hade önskat mig LP och kassettspelare. Dock ser jag dig fortfarande inte dig som en tekniknörd, visst ville du gärna vara först med vissa saker... Du ska veta att jag lever med det uttrycket än och använder det ofta!
...bett dig om att steka dina fantastiskt goda pannkakor och avnjutit en god lunch i ditt sällskap
 
...mer än allt annat sluppit att känna till din grymma neurlogiska sjukdom som gör att jag inte kan göra nämnda ovan och inte har kunnat göra det på över 14 år. 
 
Till min älskade pappa, så saknad!

Kommentarer

Postat av: soffie

Publicerad 2012-11-22 20:55:20

å så sorgligt en kram till dej i din saknad...

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-22 22:26:24

Ibland är livet så orättvist. Min pappa skulle också fyllt år nu i dagarna, men många fler år. Han försvann när jag bara var 8år. Cancer! Minns att jag ritat ett farsdags kort till honom på sjukhuset. Kortet skickade personalen hem tillsammans med hans tillhörigheter. Han kom aldrig hem igen.

Dina fina ord fick mej att minnas, även om det är en evighet sen.
/P

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-11-23 12:13:11

Så fint skrivet, man kan nog inte nog uppskatta så länge man har de nära och kära hos sig. Jag önskar att allt fint kunde få vara för alltid...

~Ingrid

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-11-23 18:48:11

Åh, så fint och så sorgligt. ♥
Jag har båda mina föräldrar vid liv, vilket jag är otroligt tacksam för varje dag. Med mitt jobb på akuten vet man att precis allt kan hända, hur fort och oväntat som helst.
Kram till dig! Din pappa kanske finns med dig ändå och vakar vid din sida? Jag vill inte riktigt tro att allt bara är slut då man slutar livet här på jorden.

Svar: Tack snälla. Håller med dig! Jag vet att han finns med mig =)
Sus i hus

Postat av: Kusin Emma

Publicerad 2012-11-26 16:57:23

Vilka fina ord till pappa Berne! Jag har tårar i ögonen. Många kramar

Svar: Tack snälla söta du! Kram på dig
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela