Susihus

Jämställdhet

Publicerad 2012-11-28 13:48:00 i Allmänt

 
Håller på med en liten jämställdhetskampanj här hemma...
Eftersom vi är följande i vårt hushåll
2 människor
1 schäfer
2 manliga varelser
1 kvinnlig
 
Så bör det väl rimligt vara så att om det ska råda jämställdhet här så måste vi ju köpa oss en schäfertjej!?
Eller hur?
 
Bild: susihus (en söt liten Fixa som vi passade en helg)
 
Tänkte kanske inte slå på stort och driva en superstor kampanj om detta i massmedier men här kan jag ju ändå få dryfta den lite... ;)
Ha en härlig dag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-11-28 18:23:52

Men åh, så mysigt! Är det helt bestämt nu alltså? När får ni hämta hem henne? Hoppas att Bono tar emot henne med öppna armar. :)
Kram!

Svar: tyvärr är det inte helt bestämt, men J säger inte nej så nu är det mest att vi ska hitta en bra hund. Känner att jag vill ha en som jag kan jobba med igen, tyvärr håller inte Bono riktigt för det numera, så då får han bli lite husses hund... Kram
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-28 19:16:08

Absolut!!
Dessutom BEHÖVER du ju verkligen en ny arbetshund, eller hur?
/P

Svar: Ja absolut det är lite därför jag vill ha en till, annars tycker jag det är skönt med en hund. Men som det är nu så kan jag inte jobba och tävla som jag vill, lille Bono håller inte riktigt för det tyvärr. Kram
Sus i hus

Postat av: Frida

Publicerad 2012-11-28 19:18:52

Fniss! Inget dumt argument du :)

Svar: Haha fick till det rätt bra där va?! Har glömt att säga tack för en trevlig föreläsning i Växjö tidigare i höstas. Har helt missat detta. Inspirerande och roligt!
Sus i hus

Postat av: Nettan

Publicerad 2012-11-28 22:34:58

Känns som det är nära nu...;-) fniss!

Postat av: ulrika

Publicerad 2012-11-28 22:54:09

Låter väl alldeles lysande- Go for it!!

Svar: Tack =)
Sus i hus

Postat av: Anna

Publicerad 2012-11-29 15:22:02

Såklart, här har vi samma prat. Vi vill haen ny lagge till nästa sommar och jag tycker promt att det ska vara en tik denna gången menmaken gillade att ha hanhund. Men eftersom dom numera är tre mot en så tycker jag också att det är självklart med en tjej.
Jag hejjar på dig

kram Anna

Svar: Åh va skönt att höra att ni funderar på ny igen. Det är på tok för ledsamt när det inte är tassar i huset. Jag stödjer din kampanj där, hör av dig om du behöver hjälp ;) Jag måste bara kolla upp lite ang skendräktig för det verkar lite pyssligt, jag vill ju jobba och tävla med min schäfer tik. Vi får helt enkelt hålla tummarna att vi är valpägare under 2013. Kram Susan
Sus i hus

Postat av: Anna

Publicerad 2012-11-29 15:22:46

En ny labbe ska det stå såklart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela