Susihus

Smaskig helg

Publicerad 2012-11-19 10:19:42 i Inspiration

God morgon måndagmorgon!
I helgen har jag varit iväg och träffat gamla goa tjejer från Xpo tiden. Vi träffades i Jönköping på ett mysigt fik Kaffe i lördags. Här startade vi med lunch, de har supergoda pizzor.
Mätta och belåtna gav vi oss ut till Taberg och Mormor Magdas glass för vi skulle tillverka glass. I inbjudan hade alla fått att de skulle ta med sig en favoritsmak.
Det blev kardemummaglass med kagdeg och kaksmulor, chokladmintglass med chokladkräm i, Turkisk pepparglass med hallon och vår förrättsglass - koriander, chili, ingefära och lite champagne. Den blev riktigt läcker och passade utmärkt till vår asiatiska förrätt Carpaccio med sesamfrö. 
Bild: Susihus
 
Efter all glasstillverkning åkte vi hem till en av tjejerna som bor i Jönköping och lagade mat, skrattade och hade en härlig kväll.
Energirik helg helt enkelt i både kalorier i form av all glass och även mentalt.
Ha en härlig måndag
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-19 13:58:57

Åhh så mysigt och gott! Glass är gott men förrätts glassen vet jag inte......?
Smakade en gång Mozzarella glass. Bläääää! Tog flera år innan jag smakade osten igen, men den är god!
/P

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-19 14:22:19

Glömde!!
Det finns en liten uppskattning till dej hos mej att hämta.
/P

Postat av: soffie

Publicerad 2012-11-19 19:39:38

vilken fin blogg du har å så spännande att göra egen glass. kul grej. må gott ,jag hittade hit via Pernilla

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-11-19 22:32:03

Ha-ha jag läste tandkräm istället för chokladkräm och tänkte "What!!".

~Ingrid

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-11-20 08:25:02

Vilken superhärlig helg du har haft!
Lite glasskalorier i trevligt sällskap kan aldrig vara fel, om du frågar mig.

Ha en bra dag!

Svar: Håller helt med dig! Kram
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-11-20 21:38:36

Jag vill också ha sån där härlig tjejhelg! Känner mig helt utsvulten på tjejhäng, det är ofta familj- eller parmiddagar hos oss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela