Susihus

Första delen avklarad

Publicerad 2012-10-01 10:11:31 i Inspiration

Har varit i Stockholm i helgen. Körde upp med man och hund i lördags, efter ett litet stopp på Saltå Kvarn, inhandlat lite mjöl och fantastiskt goda kardemummabullar, så checkade vi in på Elite Hotel Marina Tower.
Vi fick ett stort och fint rum, plus en positiv överraskning att de har snooze söndagar. Vilket innebär att de serverar frukost till 12 och behöver inte checka ut förrän 18. Perfekt! Då anledningen att vi har varit på plats i Stockholm är Lidingöloppet för tjejer på söndagen. Jag hade starttid 1430 och efter den lertävlingen kan jag säga att jag behövde duscha efteråt. Vågade knappt gå in på hotellet med mina leriga fd vita löparskor!
 
Loppet gick så där lite sur tid 1,02, hade sett tid under timmen, men som sagt mycket lera, otroligt mycket folk och grymt kuperad bana gjorde jag det inte bättre. Dock var det roligt att ha gjort det och det var en go stämning bland alla tjejer i leran. Glad att jag har ett grymt motionsspår hemma med saftiga backar, även om de inte kan jämnföra sig med abborrbacken men lite mer träning hade nog gjort tiden bättre.
 
Vi har haft en härlig helg i Stockholm, med sköna lång promenader utmed vattnet i Nacka, ätit gott och haft en go helg, även om den försvann snabbt. Nu är det Mora nästa och på onsdag får jag anmäla mig till Vättern!
Vad har du hittat på i helgen?
 
 
Bild: Susihus
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-10-01 21:53:21

Hoppa nu din häl håller.
Helgen har varit lugn och avslutades med promenad längs Tofta strand med hundarna. Kommer nog bilder så småningom.
/P

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-10-02 06:58:49

Ohhh...de äpplena hade jag gärna haft hemma. Har satt två äppelträd men ingen har gett frukt ännu. De är nog ca 4 år gamla så nästa år borde det bli.

~Ingrid

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-10-04 08:14:12

Wow, bra jobbat!!! Jag blir så imponerad och inspirerad!!! Jag är uppvuxen med dessa typer av tävlingar då min pappa kört klassikern, triathlon och framför allt maraton många många gånger.Det är verkligen en härlig stämning på alla dessa tävlingar!

En dum fråga, får ni ha hunden med på hotellet eller hade ni hundvakt? Vi ska förhoppningsvis bli fodervärdar om några månader och börjar fundera mer praktiskt hur man gör med hundar i vissa situationer.

Ha en fin dag!
Kram

Svar: Tack! Ja på vissa hotell är man välkommen med hund. Fråga vid bokning, numera slipper man oftast att få ett inpyrt rökrum som skedde för 10 år sen. På några hotell har vi fått superservice med egen hundsäng, vattenskål och tuggben =) På Scandic vet jag att jag har fått en liten skylt att hänga på dörren som talar om att det finns hund i rummet. Några hotell tar en extra städavgift men det har jag faktiskt inte drabbats av. Åh va mysigt att vara fodervärd. Lycka till
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela