Susihus

Varm och go helg

Publicerad 2012-10-22 07:59:00 i Pyssel

I helgen har det varit 15 grader varmt! Så skönt när solen riktigt värmer, kändes nästan som att vara i skidbacken... Fixade lite ute i trädgården i lördags, det var hög tid att fixa till krukorna på trappen. Några växter i krukor har vi jordslått, hoppas att de klarar sig bättre under vintern. Vi gjorde lite roliga bordsdekorationer...
 
 
 
Bilder: Susihus
 
Borrade lite hål i björkved, och pillade ner taklök. Vi har haft goda vänner från Jönköping på besök här i helgen, så mysigt och trevligt. N och jag var ute med skidstavar i vårt välkuperade motionsspår och körde en rejäl stavgång, vår första träning med stavar inför Tjejvasan. Det får nog bli min melodi att gå upp där och stava på rejält med armarna... Skönt att kunna träna sent i oktober i bara kortärmat, såg dock på väderprognosen att det skulle ändra sig redan i mitten på denna veckan. Gäller att njuta på så länge det varar!
 
Idag ska jag hålla en föreläsning om att jobba som projektledare för en Turismlinje
Go och glad måndag
 
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-10-22 08:46:16

Så fyndiga ni är. Jättehärlig bordsdekoration ni gjort.
Tack för ditt tips om min jordiga gubbe. Jag kanske kastar runt lite jord på den i alla fall.
/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-10-24 18:35:47

Härligt att höra att Vasaträningen är på gång. :)
Backträning med stavar är perfekt ju!
Själv sitter jag och myser över att snön är på gång i det konstfrusna spåret i Högbo (ungefär 3 mil härifrån). De öppnar om en vecka. :) Det kanske kan bli snöpremiär snart med andra ord.
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela