Susihus

Den lilla stenen

Publicerad 2012-09-12 08:53:16 i Trädgård

I söndags när jag skulle jordförbättra lite så stötte jag på en liten sten....bad min man komma med en liten spade så jag skulle kunna trixa upp den. Nu visade det sig att det var en mindre berg jag hade stött på. Min man har skrattat åt mitt försök med den lilla spaden....
 
Nåväl nu är stenen uppe och mina blommor fick mycket mer jord att växa i. Nu förstår jag varför de inte har brett ut sig.
 
Här skymtar även vårt nya projekt, vi har tröttnat på att klippa gräset under äppelträdet så det får bli lite mer sten och plantering.
 
Bilder: Susihus
 
Dock kom vi på att Bono älskar att ligga under sitt älskade "bollträd" så vi krympte in utgrävningen lite så han får lite gräsmatta under trädet. Hoppas att vi kan färda till helgen, för det var väldans vad kvällarna efter jobbet försvinner snabbt
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-09-12 18:42:14

OJ vilken sten! Blev mycket jord i det hålet förstår jag.
Ni har så himla fint.
/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-09-13 10:33:02

Oj, det var en riktig rejäl sten det där!
Hoppas att du fortsätter kurera dig med din häl nu. 2½ vecka kvar. Själv känner jag mig fortfarande halvskadad och kass. Blä!
Har ni hittat hotell? Ska spana efter dig, men som sagt - du kommer lugnt att springa om mig ganska fort.
Kram!

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-09-13 10:38:18

Ååå så mysigt det ser ut!!! Sådana där rabatter gillar jag verkligen.
Bra jobbat, och den där stenen visar att trädgårdsarbete verkligen är träning ibland!

Kram, Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela