Susihus

Lycka

Publicerad 2012-09-26 17:22:00 i Hund

Idag när jag var ute på lunchpromenaden med Bono i ösregnet. Jag med uppfälld regnluva, Bono med sin älskade boll i munnen och alla vi mötte på vägen hade paraply eller regnkläder på sig. Där går jag i min lilla luvvärld, svårt att ta in så mycket när det regnar och man hör knappt inne i luvan. Då dyker det upp en dam med full regnmundering och går förbi oss och utbrister "Oh vilken fin hund"! Jag tittar upp på henne och säger tack snälla.
 
Så lite det krävs för att vår regnpromenad förflyttar sig till en sann lycka. Ett par små snälla ord och genast är jag i ett annat tillstånd. Häftigt! För mig är det verkligen lycka att få gå på en vanlig promenad (idag dessutom förgylld med lite lydnad på en gräsplätt) med Bono, efter vår tuffa vår.
Har du förgyllt någons dag men en värmande kommentar? Kan behövas idag när det hänger regntunga moln och känns grått...
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-09-26 21:45:17

Jag förstår dej precis!
En sådan kommentar kan då en matte att spricka av stolthet.
/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-09-27 08:52:00

Hej! Så roligt att få fina kommentarer. :)
Och visst kan du få mitt startnummer, men jag vill inte skriva ut det offentligt... ha ha... jag kommer att få superdålig tid ju. Tror att jag hittat dig på hitta.se och messar över det under dagen. Annars får du skicka ett mail på den adress jag anger då jag skriver kommentarer här hos dig, så svarar jag den vägen.
Kram och lycka till! :)

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-09-27 09:29:23

Ja tänk vad en liten kommentar kan betyda mycket. Visst har man varit med om det själv och varje gång jag får det själv blir jag påmind om att jag själv måste bli bättre på att berömma andra.

Ha en finfin dag!
Kram, Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela