Susihus

Ny medlem

Publicerad 2012-09-06 21:24:14 i Trädgård

Tror att jag har missat att presentera vår nya medlem. Har aldrig varit mycket för trädgårdstomtar men när man hittar en sån här liten skönhet i betong så var jag tvungen att slå till. Får jag lov att presentera Onkel Kostja:
 
Bild: Susihus
 
Kommer ni ihåg den söta lilla tecknade berättelsen som gick vid jul "Trolltyg i Tomteskogen", där Onkel Kostja kommer ridande på sin varg ända från Sibirien?
Det är en kreativ tjej Fiffiga Fröken som tillverkar denna söta lilla trädgårdstomte. Finns även en kusin Julius...
 
Kostja är en riktigt klurig liten hustomte som man sällan vet var man har. Han gillar festliga tillställningar med många glada skratt och håller sig gärna inomhus under vintertiden, med julfirandet och andra trevliga högtider! Till våren flyttar även han gärna ut i trädgården tillsammans med Julius. Någon riktigt trädgårdshjälp är han väl inte direkt men, han är väldigt trevligt sällskap ändå:-)
 
Vi har väl inte direkt märkt av hans tomtefiness men han tillför lite charm och humor till trädgården och det ska man inte underskatta=)
Må gott!
Kram

Kommentarer

Postat av: Suss

Publicerad 2012-09-06 21:52:29

Söt trädgårdstomte!
Så fina blomster i tidigare inlägg!

Kram Suss

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-09-07 06:53:59

Men det var då en alldeles bedårande liten tomte! Den skulle gärna få flytta in hos mig också. :)
Hoppas att foten är bättre! Här vilar jag vidare p g a förkylning och vurpa i förrgår. Lika bra att ta allt på en gång liksom.
Kram och trevlig helg!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-09-08 11:03:17

Besårande! Exakt i min smak.
/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela