Susihus

Plommon i överflöd

Publicerad 2012-09-14 18:08:00 i Trädgård

Vår plommonträd har verkligen fått fnatt i år och massproducerat plommon!
 
Vi har i år lärt oss, bättre sent än aldrig att vi bör nog gallra även plommonträdet för några plommon är väldigt små. Jaja vi får helt enkelt bättra oss till nästa år.
 
Bild: Susihus
 
Det är bara att smaska på, kanske någon paj, kaka och eventuellt en chutney det kan bli. Någon som har några smaskiga plommonrecept får gärna dela med sig detta...om ni känner!?
 
Ha nu en fantastisk fredag och go helg! Imorgon blir det utflykt i det blå för en kompis som har fyllt år. Vi är ett gäng tjejer som träffas från vårt gamla jobb och nu blir det happenings...
Kram

Kommentarer

Postat av: Camillas dagar

Publicerad 2012-09-14 21:47:12

Vårt äppelträd ser ungefär likadant ut. Hur mycket frukt som helst. Vi hinner inte med liksom!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-09-14 22:14:25

Jag har inget plommonträd men vill ha.
/P

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2012-09-16 11:00:53

Men så gott!!!! Lite avis allt :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela