Susihus

God morgon tisdag!

Publicerad 2013-04-16 08:58:00 i Inspiration

Hoppas att ni mår utmärkt denna tisdagmorgon. 
Jag sitter och försöker få ihop ett talarmanus till ett bildspel. Fåglarna kvittrar utanför fönstret och våren har dykt upp, så efterlängtad och välkommen. Ett härligt vårtecken är att Sädesärlan är på plats igen!
 
I går var jag på en härlig lunch, ett gäng tjejer här i kommunen som har startat ett FB forum för ensamföretagare där man kan ställa frågor, få tips, idéer och inspiration men också träffas ibland och ha lite "arbetskompisar" att prata med. Helt perfekt och fantastiskt roligt att lära känna nya personer. Avslutade dagen med en tävlingslydnadskurs för ett gäng härliga människor och goa hundar. Första gången i år där jag kunde stå på klubben utan att huttra av kylan.
 
Mannen hade väl inte rikigt lika trevlig dag, besök hos sjukgymnasten visade sig att han troligen har slagit av främre korsbandet i sitt vänstra knä, när han cykelvurpade. Dessutom eftersom han har haft problem med båda sina knä i tonåren så trodde de även att han har atros under knäskålen. Han var inte riktigt munter...ny lång rehab att vänta alltså.
 
Bild: Susihus
 
Fick ju med oss lite vacker grönska från Skåne och vårt handelsträdgårdsbesök och jag satte bara ner dem lite sporadiskt i 2 krukor när vi kom hem. Dock har de inte kommit därifrån för det är så skönt att mötas av härlig grönska precis vid entrén så vi ser dem varje dag.
 
Njut av dagen!
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-04-16 22:39:34

Våren har kommit till mej också. Hurra!
/P

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2013-04-18 20:36:16

Va roligt med hundkurs :-) Ja nu börjar våren ge sig till känna, äntligen :-) Önskar dig en härlig helg! Kram

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-04-21 22:04:56

Hoppas att helgen varit bra! Här är det inte vår längre, mer sommar! :) Ljuvligt!
Har du cyklat på ny-cykeln i helgen? Jag funderar på cykelpremiär till jobbet i morgon, om det inte blåser allt för mycket. ;)
Kram kram! Ha en gó vecka!

Svar: Hej! Ja jag har cyklat med den till jobb och in till stan flera gånger. Men jag behöver komma ut och träningscykla men det har blåst så rackans. Må gott Kram
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela