Susihus

Härlig helgstart

Publicerad 2013-04-13 21:15:00 i Hem

Hemma igen efter en härlig helgstart, även om vädret var lite si och så, grått och regn när jag hämtade upp mannen på jobbet i fredags. Jag skojade till dagen med mina färgglada gummistövlar
 
Bild: Susihus
 
Vi åkte ner till våra goda vänner som har köpt hus i Bjärred, där bjöds vi på en fantastisk god middag med ett smarrigt vin till. Mmmm så trevligt och roligt att få se hur de håller på att förvandla ett 70 tals hus till deras.
 
På lördagen blev det 2 promenader utmed havet innan det var dags för oss att säga tack och farväl. Nu bor de ju så nära en mysig trädgårdshandel som ligger på vägen (nästan) där vi passerar så självklart fick det ju bli ett stopp på Löddeköpings Handelsträdgård innan vi for hem. Det var grått och råkallt men oj va jag kan bli lycklig av att få se lite grönskande växter. 
 
Bilder: Susihus
 
Det var ju bara tvunget att en Rosmarin och Julros fick följa med oss hem. Med hopp om att våren kommer imorgon då jag kan få plantera ut dem...
 
Skönt att ha hunnit med så mycket och ändå är det bara lördagkväll.
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-04-14 20:33:52

Åh, jag vill också bo söderut och kunna åka runt i Skåne... Så vackert där.
Dina stövlar är verkligen en härlig färgklick. Jag skulle vilja ha såna rosa. :)
Kram kram

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2013-04-14 22:00:37

Snygg färg på gummistövlarna!
Kramar

Postat av: susanne

Publicerad 2013-05-09 10:20:14

Hej
nämen Bjärred, där bor ju jag...ses vi på bloggrundan?
kram susanne

Svar: Åh va skoj då kanske vi ses! Vilket datum är det, jag vill ju så gärna? Kan inte sista helgen i maj och inte första i juni sen är det Tjejvättern andra helgen det går ju bra det här...
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela