Susihus

Lycka

Publicerad 2013-12-17 13:26:49 i Hem

Lycka granen är på plats! Det gick snabbt i år på vår traditionella julgranshuggningsdag. Som traditionen sig bör så är det ut i skogen och leta julgran, när de är funna så tänder vi elden och grillar korv, som serveras med mos och tunnbröd. I år tycker jag att det gick ovanligt snabbt, vi är petiga och det kan ta tid. Nåja vår gran är rätt stor i år. Det gör inget, huvudsaken är att den är tät och har rätt grönfärg med fina grenar, dock fick den kapas rejält i toppen...inser att jag måste ha stjärna för att dölja snittet. Har aldrig haft stjärna inna, men nu är den beställd, på nätet givetvis.
 
Lycka är även att det projekt jag har jobbat och kämpat med i höst blir nu av, vi fick ok igår! Tjohoo va roligt. Nu blir det säkert en hel del Norrköping framöver.
 
Lycka är också att julklapparna börjar att trilla på plats, nu väntar jag bara med spänning på att posten gör sitt så de ramlar ner i lådan. Mannen har redan aviserat att jag inte får vitja postlådan idag...
 
Bild: Susihus
Alla goda ting är tre sägs det!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-12-17 22:59:20

Alla goda ting är tre?
Jag har ju bara två hundar kvar, sen två barn, två barnbarn ( ja, jag blev mormor tidigt).
Bra ting kan var två också.

Härlig och fin gran ni fått tag på. Här blir det ingen gran. Maken är allergisk men en kvist finns intagen. Sen ska vi ju åka bort.
/P

Svar: Det är väl bara något som man säger...håller med dig lycka kan vara det lilla i vardagen!
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-12-18 10:43:33

Jättefin gran! :D
Vi köpte en i går och den var superfin. Vi har nog fuskat två år utan gran, men i år var det dags igen. Det doftar underbart inne. Jul, jul! :D
Kram!

Svar: Ja visst gör det, ljuvlig doft! Kram
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela