Susihus

Go söndagskväll

Publicerad 2013-02-10 21:40:00 i Inspiration

Har äntligen fått ge mig ut på skidor igen, under tiden jag har varit i Göteborg och inte sett en snöflinga så har det ramlat ner snö här i småländska skogarna.
 
Fick med mig både man och hund på 2 skidturer i helgen. Vi har åkt off pist utan spår, lördagen tog vi en lite lugnare tur, inte så lång eftersom det var första turen som mannen stod på skidor efter sin axeloperation. På söndageftermiddag körde vi en lite längre tur och äntligen tyckte jag att jag fick lite rytm i åkningen. Helt ljuvligt och då det har ramlat ner blötsnö först och sen frusit och snöat mer lätt snö, var det inte så tungt att göra egna spår på vår runda. Skönt att bara få ge sig ut i skogen och Bono kan springa med. Nu får det ju bli åka av i veckan inför Tjejvasan!
 
Efter skidåkningen idag så gjorde vi våfflor och smaskade i oss, innan vi kröp upp i sofforna framför brasan och slumrade lite till och från.
 
 
Bild: Susihus
 
Snart ny vecka och nya utmaningar! 
Må bäst! 
Kram

Kommentarer

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2013-02-11 11:22:54

Så mysig helg och vad gott det såg ut med våfflor!
Nej, här i Göteborg är det inte överdrivet mycket snö. Ingen skidåkning här med andra ord. Lycka till med din träning!

Kram, Jenny

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-02-11 14:49:00

Så mycket snö har nog inte vi....ser ut genom fönstret och, jo, kanske det går att åka skidor. Men jag har ju inga skidor så jag kan sluta tänka. Åker hellre nedför.
/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-02-15 07:39:20

Härligt att du kan få ihop några mil på skidor innan Vasan... hjälp, det är ju bara 1-2 veckor kvar nu. Jösses!
Vi hade sista träffen/mötet inför Stafettvasan i går och nu börjar det kännas nervöst faktiskt. Ja, det brukar ju släppa bara man får starta.
Kram kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela