Susihus

Lycka

Publicerad 2013-02-24 20:57:00 i Allmänt

Lycka är att vara i mål i Mora! Lycka att känna att jag klarade det! Lycka är att få äta en god middag i den mysiga stugan vi hyrt i helgen. Lycka är att vara hemma igen hos mina goa boys.
 
Det har varit en helt ljuvlig helg i Dalarna, vi åkte upp i torsdagseftermiddag, var uppe i vår mysiga stuga i Molnbyggden precis innan Leksand vid halv nio tiden på kvällen. God mat och ett glas vin innan det var dags för sänggående. Fredagen åkte vi in till Mora och hämtade våra startlappar och kollade in läget och stämningen av själva Vasaloppet. Vi njöt i solskenet och såg några målgångar från de duktiga Kortvaseåkarna, innan vi vände hemmåt till stugan och lite go kolhydratsladdning. 
 
Vi hade lyxat till vår stugvistelse med att ha hotellfrukost och det var det väl värt, mums att komma ner till nybakade scoenes på morgonen. Bra laddning inför Tjejvasan! Sen blev det bil till Mora, buss till Oxberg och sen skidor tillbaka till Mora. Startade vid 11.00 och hann se målgången på de som vann, solen bröt sakta sig igenom och det kändes bara bra i startfållan. Första milen går bara uppför men rackans vilket bra fästa jag hade, det var bara att stega uppför backarna. Väl i Hökberg var det gott med lite sportdryck, solen strålade och det kändes bra. Sen var det ett par sköna utförsbackar där det bara var att störtloppsåka...skönt att vila kroppen lite! Kändes lite tungt innan Eldris men väl där med lite mer sportdryck och sen "bara" 9 km kvar...
 
Jag förhandlade med mig själv att musik på vid 8 km nej klarar mig ett tag till vid 6 km åkte musiken på, skönt att få lite go musik i öronen och tänka på något annat. Fantastiskt gott med KM tavlorna som får en att staka på lite till, tur att de kom en vätskekontroll vid 3 km kvar till Mora för det behövde verkligen jag. Sen gick det på ren vilja. Gjorde ett liten vurpa vid 2, korsade skidorna i en liten liten backe. Jobbigt med all konstsnö där det inte gick att få något före...men oj sån lycka att se kyrktornen i Mora och väl gå i Mål! 
Bild: Susihus
 
Jag trodde att det skulle ta runt 3,30, hade ingen aning då jag inte åkt så långt och jag trodde nog att spåren skulle vara bättre. Hemska spår i tövädret och dåligt före, jag hade bra fäste men lite sämre glid, dock i Eldris tyckte jag allt försvann, kan ju dock bero på jag blev trött och inte är van att köra så långt men jag är nöjd med mina 3,26 min. Kunde varit lite vassare men i detta före så känns det ändå bra och jag mår bra i kroppen, inte ens ont i hälen, och känner mig pigg i benen.
 
Vid målgången i går tänkte jag lägga skidorna på hyllan ett bra tag, men nu kan jag nog tänka mig att ta en kortare tur i veckan...
Har dock en väldig respekt för de som åker 9 mil, imponerad! Det finns inte riktigt på min världskarta att åka så långt, dit räcker inte min motivation. Men det var rackans skönt att ha genomfört och få uppleva den fantastiska logistik och väl smord organisation runt omkring med alla ljuvliga volentärer runt omkring, en eloge till er alla!
 
På kvällen njöt vi 4 tjejer av väl kämpat och en god middag i stugan framför brasan, fick stå ut med att se melodifestivalen men det fick gå, även om det verkligen inte tillhör mina favoriter och jag kan bara säga att jag förstår det efter att ha sett gårdagens bidrag...
 
Ja nu är det halvvägs i Tjejklassikern. Bara att sadla om hehe...
Gott att vara hemma igen och njuta av söndagslugnet i soffan.
Njut och ha det bäst
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-02-24 21:34:38

Härlig läsning! Härligt att det blev en sån bra upplevelse!!! :)
Jag är som piggast kring Eldris, men då tror min hjärna och kropp att jag snart är i mål, så då det är 2-3 km kvar har jag ingen ork alls och backarna och den lååånga vägen in till mål är otroligt seg.
Men - vi fixa't!
Cyklingen var roligast tyckte jag!
Kram!

Svar: Till Eldris gick det bra sen var det segt ett tag, tur att det stod små dryckesvänner vid 3 km kvar det var räddningen. Otroligt segt i Mora med all konstsnö...puuuhSka bli spännande och se gällande cyklingen! Kram på dig
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-02-24 21:38:52

Men backarna efter Hökberg... me don't like! Usch! Jag är så feg och rädd för att ramla. På fredag ska jag åka dem igen, hej och hå...

Svar: Det kommer du att klara galant! Jag gillar ju utför då är det vila för kropp och själ...
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-02-25 14:53:17

Roligt att vi fick följa med, tack!
Skulle nog inte ge mig in i den leken i annat är i text. Skidor är inte riktigt min grej. Inte på längden i alla fall.
Men du kämpade på bra!
/P

Svar: Tack snälla! Det sa jag oxå för några år sen att längd inte var min grej. Sen började jag rasta mina hundar med hjälp av skidor och sen var jag fast.
Sus i hus

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2013-02-26 09:15:55

WOW, bra jobbat!!! Du inspirerar verkligen. Jag som kände i morse att det nog kommer att bli svårt att ta mig ut på min planerade löparrunda men nu blev jag inspirerad här. Tack!

Kram, Jenny

Svar: Varsågod! Lycka till!
Sus i hus

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min trädgård

Publicerad 2013-02-27 16:24:36

I'm impressed! Bra jobbat :) Det låter som en häftig och rolig grej men jag vet inte om jag hade orkat.

Svar: Tack snälla! Det tror jag nog, med lite grundfysik och en portion envishet så går det ;)
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela