Susihus

Nytt kakfat

Publicerad 2013-02-17 15:02:16 i Inspiration

God eftermiddag kära söndag!
Idag har jag varit ute och åkt skidor, 14 km blev det idag och det kändes bra. Min snälla granne har fixat till mina skidor inne i sin vallabod. Några åk till denna veckan sen så är jag redo för Tjejvasan på lördag! (tror jag).
 
I går tillverkade vi ett nytt kakfat, det blev riktigt bra, mycket vitt och sen en svart metalldel att sätta ihop den med, snyggt! Nu måste jag köpa fler metalldelar för nu är de slut och jag har fått lite beställningar.
Bild: Susihus

I går var det memory lane som gällde, mostrar och mina tjejkusiner var här hela eftermiddagen på mat, dryck, många goda skratt och vi gick igenom diabilder, och fotografier från vår mormor och morfars samling. Helt underbart roligt, en massa historier senare vet vi lite mer. Ett och annat avslöjande fick vi oxå reda på och vissa bildbevis hittade vi. Underbart roligt!
 
Nu blir det lite vila i soffan, lite vinterstudion och njuta av söndagen!
Kram 

Kommentarer

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2013-02-17 15:53:28

Jättefint kakfat, duktig du är! Önskar dig en superskön söndagkväll, kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-02-17 21:55:33

Vilket fint fat. Jätte läckert med koppen högst upp.
Hoppas nu snön ligger kvar så du hinner dina mil innan vasan.
/P

Svar: Tack snälla!
Sus i hus

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2013-02-18 09:06:51

Vilket underbart kakfat du gjort, så duktig du är!!!

Låter riktigt roligt att gå igenom gamla bilder. Så kul att ta reda på mer om sin släkt!

Lycka till med uppladdningen inför tjejvasan!

Svar: Tack snälla!
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-02-18 11:18:55

Gud så fint! :) Ernst gjorde något liknande, men han limmade ihop koppar och fat.
Ha en fin vecka och LYCKOSPARK på lördag!

Svar: Tack snälla du, det kan behövas! När åker du?
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-02-20 11:28:41

Jag har start 10.15 och beräknas väl komma i mål kring 13.15-13.30. :)
OM vi kommer iväg... :S
Kram!

Svar: Lycka till! Kram
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela