Susihus

Semmelpremiär

Publicerad 2013-01-21 15:30:49 i Mat & bak

Efter en detoxvecka, eller nåja måndag till fredag i alla fall med nyttigheter så var det äntligen dags i lördags för att få dricka kaffe igen och till det semlor. Tur att våra goda vänner kom på besök så vi fick en anledning att avbryta detoxkuren. Tycker i och för sig att det har varit helt ok med detox. Vår summering och resultatet blir att äta mer vegetariskt i veckorna och sen kan man förgylla helgen med, kött, fågel och fisk. 
Bild: Susihus
Hembakade släta kardemummabullar, fyllda med mandelmassa och nyvispad grädde, smaskens!
 
Helgen har annars bestått av träning (äntligen kom jag i väg till gymmet), härliga vinterpromenader, lite jobb och dumplingstillverkning. Dock hamnade jag i kavlingsträsket med dumplingsen så tyvärr inte en bild har jag på denna mysiga lördagkväll med goda vänner. Det är ju för trevligt att laga mat ihop, dricka lite gott under tiden man rör i grytorna, eller som i mitt fall kavlar små dumplings, och sen avnjuta allt gott som man har tillagat. 

Kommentarer

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2013-01-21 20:33:30

Så gott med semlor!!! Och de hembakade är godast (som vanligt).

Ha en bra start på veckan!
/Jenny

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-01-21 22:15:38

Åt också en semla i helgen. Gör egen mandelmassa så jag inbillar mig att de är nyttigare än köpta. Eller hur?
/P

Svar: Självklart ;)
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-01-23 19:22:11

Och jag blir så klart nyfiken på att höra om det gick bättre med skidorna i dag? Vill gärna se bild från spåret där du åker. :) Ja, är man skidnörd så är man...
Semlorna såg jättegoda ut och det är du verligen värd efter detox:en!
Kram!

Svar: Haha jag lovar att du ska få en bild. Hoppas att jag hinner med en tur idag dock är det väldigt kallt än så länge...-12. Kram
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela