Susihus

Stickinspiration

Publicerad 2013-01-31 14:10:00 i Inspiration

I går kväll var det stickcafé på Växjös mysigaste stickbutik. Jag kände mig lite trött och hängig i går eftermiddag, och en liten lätt gnolande huvudvärk gjorde sig påmind. Hade ägnat dagen åt bokföring och ekonomi... vilket konto ska den gå på, kredit och debit, puh! Så jag var inte så där supersugen på att gå, men jag tog mig i kragen och åkte i väg en sväng och vilken tur.
 
Det är en sån härlig inspiration och fantastisk kick att få träffa ett gäng människor som man inte känner och den gemensamma nämnaren är garn och stickor. Jag fick dessutom hjälp med min lilla kant som skulle virkas runt på koftan, den är snart klar nu...Vilken härlig kunskap det finns samlat under en kväll. Fantastiskt härligt och inspirerande. Får ju alltid lite tips och idéer på nya saker som ska stickas. Farligt beroende framkallande ;)
 
Bjuder på ett annat alster så länge, gillar formen och modellen men rackans den fäller ju som 10 luddhundar...
BIld: Susihus
 
Har du något förslag på hur man gör för att få den luddfri så tages detta tacksamt emot.
Önskar dig en härlig torsdag
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-01-31 21:18:38

MEN vilken fin! Hur kan du vara så duktig på allt???
Jag blir så avundsjuk!
Och nyfiken blir jag också, med tanke på någon utmaning du skrev om hos mig. :)
Vilka dagar är ni i Mora och kommer ni att bo i Mora? Vi bor lite söderut, i Gesunda närmare bestämt och är där onsdag-söndag i anslutning till Stafettvasan 1/3. Kanske, kanske åker över dagen bara till Kortvasan, men då åker vi i så fall hem då jag åkt färdigt. Vore himla kul att få till en träff någon gång.
Kram!

Svar: Tack snälla du! Vi ska bo någonstans runt Siljan...haha det är min kompis som är bokningschef denna gång så jag vet inte så mycket. Vi är på plats 21-24 feb så vi är ju där innan er. Rackans! Vi får hitta något annat roligt lopp där vi kan träffas.Kram
Sus i hus

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2013-01-31 21:35:14

Mysigt och avkopplande kan jag tänka mig. Jag kan inte sticka själv, men virka. Fast det var längesen ;-) Trevlig helg!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-01-31 22:23:10

Så fin men så tråkigt att den luddar. Har ingen aning om vad man ska göra, tyvärr.
/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela