Susihus

Hundkurs

Publicerad 2013-05-09 18:17:54 i Hund

Go eftermiddag denna torsdaghelgdag!
Har förstått att jag har många nya läsare, varmt välkomna, självklart gäller det er trogna läsare oxå! Vore skoj att bara få ett litet tassavtryck, inget krav ni får gärna vara anonyma...
 
Idag har det varit föreläsning på brukshundsklubben här. Belöningsträning med Maria Venhammar, superintressant även om det kanske kunde ha hetat klicker träning. Men mycket roliga tips och tricks med mig hem så nu ska Bono få träna lite. Han har ju inte direkt varit en klickerhund men lite har vi jobbat med och nu tycker han att det är ok att ta emot godis som belöning när vi kör lite lydnad. Även om jag inte svalde allt som sas med hull och pälshår så tror jag ändå helt på belöningsträning och utelämna belöning när det blir fel. Sen har jag kanske inte riktigt tålamodet till allt som sas idag men så är det väl att man får anpassa träningen efter hund och förare. 
 
Måsta bara få visa den fina skylten som jag fick av en god vän häromdagen i födelsedagspresent när vi var ute och hade en fantastisk lunch, med många goda och kloka tankar. Ett par timmar som ger så mycket. Tack för det kära K, och för den fina skylten som hon sa bara stod mitt namn på. 
 
Bild: Susihus
 
Och det stämmer väl rätt bra...det blir mitt motto nu!
 
Nu väntar grillade hemgjorda burgare, nypotatis och sen en alldeles färsk rabarberpaj...mums!
Go kväll på dig som läser här. 
Kram

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2013-05-10 10:22:23

Jag får väl lämna en kommentar då :) Jag har faktiskt ingen aning om hur jag hamnade på din blogg! Jag har nog googlat något trädgårdsrelaterat och så har jag hamnat hos dig. Du har en trevlig, välskriven och inspirerande blogg som jag då och då går in och läser!

Svar: Tack och nu hittade jag ju till dig. Kul att höra att du gillar vad jag skriver. Må gott
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-05-10 21:37:09

Jag har klickat en hel del. Men det är inte alltid det passar och man måste kommaihåg att det inte passar i alla lägen för alla hundar.

Det lustiga med klickern är att de saker som lärts in med den metoden aldrig glöms.
Men gamla Puma testar ännu sitt register för att se om det är något som blir rätt.

Läcker skylt och snygg också.
/P

Svar: Ja visst är de för goa när de försöker att komma på vad de ska göra.
Sus i hus

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2013-05-12 21:07:33

Oj, så gott det lät med hamburgare och rabarberpaj!!! Är det från era egna rabarber?

Vi kör också godis (hundmat) som belöning men har aldrig använt oss utav klickermetoden. Tror det är viktigt, som du skriver, att hitta en metod som passar en själv.

Ha en fin söndagskväll!
Kram, Jenny

Svar: Ja helt egen skördade rabarber, nu är de som bäst! Mums!
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela