Susihus

Välkommen in

Publicerad 2007-10-23 08:13:47 i Hem

Go morron
Det var lite kallt om nosen idag när man var ute och tränade hund och oj så skumt det är nu. Huuu

Helgen har varit helt underbar, har hunnit med hundträning med spår och uppletande. Tror även att jag har blivit lite förtjust i Jason Bourne, har sett hela triologin. Inte så dumt att vara hemma själv då man gör det man känner för. Hihi=)

I söndags var det inredningskurs på Village, oj va skoj! Del 2 var bättre än del 1, det beror kanske på att detta var lite nytt och ännu mer inspirerande. Vi pratade om stilar: modern, skandinaviskt, klassiskt och romantiskt. Kom nog fram till att jag är en modern skandinav. Gillar mycket det ljusa och fräscha och enkelheten i det skandinaviska. Sen pratade vi även om inspirationsbilder och var man får sin inspiration ifrån. Jag hämtar mycket här från bloggvärlden! Ett himla roligt forum. Tack alla ni som bidrager till det!
Men även en bild på en maträtt eller kläder kan inspirera till möbleringen i ett hem, det var lite roligt att jobba med för det hade jag inte tänkt på innan. Tack Erica (kursledare) som lärde mej detta!

Tänkte att det kan väl vara dags för er att komma in från min trädgård till min hall. Välkommen in! Här har vi vår älskade jättelampa, Louis Poulsen Enigma 825 hängande i taket. I somras bytte vi även trappräcke i hallen på ovanvåningen till ett vitmålat smides räcke med rund överliggare i ek. Tavlan på bilden har jag ärvt av min mormor hon hade den i sitt sovrum och den gör mej glad att titta på!

Ha en skön dag!
image53

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-10-23 08:35:08

Mycket snyggt!!!
Tack för titten.

Postat av: Maja

Publicerad 2007-10-23 08:45:44

Oj vilken härlig och välkomnande hall med mycket rymd.
Inredningskurs låter verkligen spännande, ska helt klart hålla öron och ögon öppna ifall Village här istan håller några inredningskurser.
Ha en skön tisdag, kram Maja

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-10-23 09:02:29

Självklart får du det.
Maila mig så lägger jag till dig på läsarlistan.

Kram!

Postat av: Sara

Publicerad 2007-10-23 16:05:33

jätte snygga räcken! Får jag fråga vart ni har hittat dem? Vi har själv tänkt oss sånna räcken fast i aluminum.

Postat av: MO

Publicerad 2007-10-24 19:15:30

Vilken ursnygg lampa, förstår att det är en favorit, ser räcket i bakgrunden, jättesnyggt och de vita dalahästarna...ja du har en jättefin välkomnande hall, kram

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-10-24 19:23:09

Vi har hittat räcket hos Trappmäster i Ljungby! Tack för alla fina tillrop!

Postat av: pia

Publicerad 2007-10-24 19:23:48

...har utmanat dig, om du inte redan är utmanad av ngn annan, hoppas det går bra...kram

Postat av: pia

Publicerad 2007-10-24 19:36:08

varsågod;)

Postat av: MO

Publicerad 2007-10-24 19:55:09

Filten har jag köpt på eko, de har en del fina saker till rätt pris = billigt, kram

Postat av: Pia

Publicerad 2007-10-24 22:41:12

Så snällt att du vill ge mig sticklingar. Jag har precis köpt 10 nya blommor så nu hoppas jag att de här klarar sig ett tag annars vet jag vem jag ska vända mig till. Vi verkar vara blomtokar båda två.

Postat av: tina

Publicerad 2007-10-24 23:42:10

Oj vad fint!!!Vilken härlig hall ni har...tokgillar lampan!!! Tack för titten!! Kram!

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-10-25 16:50:02

Vilket hall!!! Verkligen fin med ljuset och rymden!
Passar på att önska dig en fin helg!
Kramar från Jenny
PS. Tack för dina rara ord hos mig! Jag blir såå glad!

Postat av: svartpeppar.blogg.se

Publicerad 2007-10-25 20:45:14

oj mäktig lampa. inte helt billig misstänker jag!? ;)

Postat av: Pernilla Alvin

Publicerad 2007-10-26 20:39:14

Hej!
På Villigekursen uppmande du mig/oss att lämna att fotavtryck - här kommer det!
Vill bara meddela att min nyinköpta taklampa var på tok för stor, blir att inhandla en ljuskrona istället. :o) Tack för hjälpen och idéerna till mitt vardagsrum - tyvärr blir det för trångt att vända sofforna som du förslog...

Jag kommer med spänning följa denna blogg som nu fått en plats blad mina "favoriter" :o)

Ta hand om dig.

Tjopp.
Pernilla

Postat av: Frida

Publicerad 2007-10-26 21:26:21

Vilken härlig lampa!

Postat av: Martina

Publicerad 2008-03-27 18:50:40

Åh, lampan är så snygg, faktiskt en av mina favoriter! Skulle oxså vilja ha sådan takhöjd! UNDERBART!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela