Susihus

Semesterdag 24

Publicerad 2011-08-08 10:04:41 i Trädgård

Söndag 7 augusti

Vaknade i natt av att det tokregnade och åskade. När vi sen steg upp så regnade det fortfarande så efter frukost var det bara att lägga sig i soffan och läsa en bok. Inte så dumt det heller.

Gav mig ut att springa en lite längre runda idag, vid 7 km tappade jag motivationen helt och avslutade med att gå de sista 2 km. Urk va trist det var och det är bara huvudet som styr detta. Undra hur jag ska hitta motivationen igen. Ändå hade jag musik i lurarna, kanske ska ha en spännande bok eller kanske en go sommarpratare istället...hrmm

Eftermiddagen ägnades åt sökträning igen, jag kan säga att Bono vilar sig inte i form. Han hade fått vara hemma när jag var ute och sprang, vilket han tyckte var mycket märkligt, så när jag satte på mig hundträningskläderna trängde han sig med ut till bilen. Väl i skogen så de 2 första skicken flög han fram och tänkte knappt så överladdad var han. Sen gick det mycket bättre, haltar inget i skogen men sen på kvällen när han har vilat så haltar han igen. Nu har jag bokat en röntgentid och ska även boka en massagetid. Tror att han har sträckt sig eller vridit till sig.



Bilder: Susihus

En av de stora glasflaskorna som J fyndade i början på semestern har fått plats på altanen och blivit pyntade med de söta små Cooee hängarna.

Bok: Jonas Moström - Evig Eld, snabbläst men nu börjar jag tröttna på sjukhusmiljöerna
Träning: 9 km löpning, och skogsarbete med Bono i form av sökträning
Väder: Varmt men regnigt
, kändes nästa tropiskt i skogen

Kommentarer

Postat av: camilla

Publicerad 2011-08-09 19:42:43

Tjusig bild.. härligt med pyntad trädgård.

Tyvärr är det skitväder... Man får ju knappt nått gjort i trädgården :(

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-08-09 20:47:12

Så mysigt ni har. :)

Det var länge sedan jag läste Moström nu, så jag ska ta och inhandla hans nyaste.

Kram på dig! Och du är superduktig - jag förstår inte hur man KAN springa 7 km... det är något med min hjärna och löpning. Hjärnspöken.

Skidor, cykling och promenader funkar däremot hur långt som helst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela