Susihus

Galet men sant

Publicerad 2014-02-24 13:04:00 i Hund

I lördags gjorde vi något galet men helt sant. Vi hämtade hem en liten Corgi herre. Han är 4 månader och är alltså 1 månad äldre än Saga, dock kommer han nog alltid att vara lillebror...!
 
Vi har funderat och funderat, grubblat och tänkt. Det var ju meningen att vi skulle ha varsin hund, när sen vi förlorade Ezton så plötsligt och så grymt tragiskt, funderade vi fram och tillbaka. Galet att ta en valp till kanske? Inget jag har förordat någonsin, men vi är två vuxna människor, utan barn, med hundvana och stort hundintresse. Dessutom ville vi verkligen ha varsin träningskompis. Då kanske det är lika bra att bita i nu och ta ett par tuffa hundmånader... i valptider och sen förhoppningsvis få njuta av dem väldigt länge!
 
Han heter Professor Snape, ni ser väl likheterna...? För första gången så äger min man en hund! Alla de andra har stått på mig. Lite roligt allt!
 
 
 
Bilder: Susihus

I lördags var det full rulle, då ska jag erkänna att jag funderade på om vi gjort rätt? Men söndagen löpte väl och med tydliga regler att man får busa ute och inte inne, tror jag (hoppas jag) nog att detta ska gå. Just nu sover de sött, men när jag satt i telefon nyss och försökte jobba, busade de som mest. Ska bli spännande att se vad som händer när vi lämnar dem själva en kort stund...men det får bli en annan dag! 
 
Här har våren kommit idag, strålande sol och 10 grader i solen mmmm
Må så gott
Kram

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2014-02-24 14:03:54

Nämen vad roligt! Det är klart ni har gjort helt rätt. De där öronen alltså... gud så gullig!

Svar: Tack snälla
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-02-24 14:16:58

Men så roligt! Grattis! Så kul för hundarna att ha sällskap av varandra och kul för er att ha en varsin hund. Helt rätt satsat!
Söta är de båda två!
Kram!

Svar: Tack snälla!
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-02-24 19:16:59

Tänk om du kunnat se mitt leende nu!
Från örsnibb till örsnibb.
Jag/ vi har ju haft två valpar på en gång. Men vi hade Puma också. Dessutom var ju Nike inte menat till oss vuxna så jag ville inte att han skulle vara så präglad på oss utom på fjortonåringen. Det är jag glad för idag. Han är verkligen hennes men det har varit jobb med de båda "valparna". De är dessutom kullsyskon och mäter sig med varandra i allt. Att gå först, att få träna mest, att ligga närmast, att skälla, vakta, springa, jaga, ja allt.

Men ni vet ju, precis som vi. Det hade varit en helt annan sak om det är ovana hundägare som ger sig in på något liknande.

Och jisses så roligt de kommer att ha ihop.
Grattis era tokiga!!!
/P

Svar: Tack snälla för dina härliga ord. Gott och höra att det går ;) Jag är ju rätt tacksam att det är en hane och en tik, som det skiljer lite på i ålder även om så lite...Ser du 2 urlakade hundägare på ön i sommar så är det vi ;) Haha!
Må gott
Sus i hus

Postat av: Suss

Publicerad 2014-02-24 21:23:03

Men så kul! Jag älskar när människor vågar göra nåt "galet". Jag är en sån där tråkig människa som tänker igenom allt...
Med er erfarenhet och kunnande så kommer det gå jättebra med båda sötnosarna ;) Förra våren vågade jag äntligen ta steget att ta en valpkull och det är det bästa jag har gjort, vet inte om det blir fler men en himla rolig erfarenhet. Kram Suss

Svar: Tack va skönt att höra! Ja ibland gäller det att våga ta steget och gå utanför mallen...Kram
Sus i hus

Postat av: Ingrid

Publicerad 2014-02-24 22:09:58

Grattis och så himla kul både ni och hundarna kommer att ha framöver. Stort grattis!!

Ingrid

Svar: Tack!
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-03-12 12:51:25

Hej,
Det är inte så ofta man ser en Corgi, och så söt också!!
Grattis till honom, han kommer att hålla er sysselsatta kan jag säga.
Bedårande, intensiv ras - full med buss och upptåg.. ;-)

Kul att hitta hit föresten :)

Svar: Tack. Ja det är en liten busig herre...:)
Sus i hus

Postat av: Christina

Publicerad 2014-03-26 22:04:36

Å vad roligt!! Grattis till nytillskottet!! De är så bedårande söta båda två. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela