Susihus

Kökstjänst

Publicerad 2007-08-30 12:32:07 i Hem

Idag håller jag mest till i köket, det ska bli en Pavlovatårta och en smaskig Italiensk kycklinggryta. Förhoppningsvis blir det lite brödbak oxå, det är ju så härligt när brödbaksluften slingrar sig runt i huset och att bjuda på nybakat är trevligt tycker jag hoppas att mina gäster som dyker upp ikväll tycker det också.

Tänkte även hinna med en tur med snabelbrutus - centraldammsugaren. Mindre skoj, men med 2 pälsiga herrar som besynnerligt nog bestämmer sig för att inte alltid behålla all päls på sig, utan varmt delar med sig till golv, mattor och soffa så behövs dammsugaren användas lite för ofta! Hrmm

På bilderna ser ni vårt kök, tja lite av det iallafall. Vårt härliga köksbord från Norrgavel som fick en ny rolig filtduk efter tisdagens shoppingtur till Jönköping. Mina 3 favorit köksmaskiner i ett hörn och ni skymtar ett gammalt slagbord som skiftade i färger och kvalité när jag hittade det i ett gammalt hönseri! Tack Sanja för att du lät mej ta hem det. (du var väl lika glad att bli av med det kan tänka)!? Nu lever det med endast en målad nyans, min favorit färg vitt.

Ha en ljuvlig dag!
image14

Kommentarer

Postat av: Maria-Jag blommar

Publicerad 2007-08-30 18:14:14

Fint hus, fint kök och fin blogg du har!

Postat av: Linda

Publicerad 2007-08-30 20:14:32

Åh vad gott det låter.. Minns hur det var när man hade stora hundar som släppte hår.. Jätte fina bilder..

Postat av: Karin

Publicerad 2007-08-30 22:12:08

Härligt kök och härligt med stora altandörrar i köket!

Postat av: MO

Publicerad 2007-08-31 10:22:55

Vilket fint kök ni har, gillar pardörrarna, det ser så ljust o luftigt ut. Vad mycket gott du bjuder dina gäster på, lyllosar. Ha en trevlig kväll, Maria

Postat av: Sara´n

Publicerad 2007-09-02 09:06:21

Hej hopp! Gäst här! Maten och brödet var supergott! Dukningen var toppen, precis som hela kvällen!!!!
Kramar Sara

Postat av: Malin

Publicerad 2007-09-03 18:57:09

Hoppas man får se resultatet av sovrummet sedan. :)
DIn duk på bordet är så fin, tror jag har skrivit de tidigare. Vart har du köpt den? Jag har kikat ppå sådana på Inredabutiken i Hässleholm.
/Malin

Postat av: Anna

Publicerad 2007-09-03 21:51:21

Vad är det för stolar du har i ditt kök?

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-09-04 11:56:52

Malin: Duken har jag köpt på IEMS i Jönköping, vet att de har en hemsida, vet dock inte om man kan handla via den.
Anna: Stolarna har en släkting till mej gjort som vi sen har vitlaserat, nu när jag är inne i min vita period så funderar jag på att måla dem vita!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela