Susihus

17: december

Publicerad 2007-12-17 22:08:40 i Hem

Måndagkväll och det är redan 17:e december. Men vad är det som händer där försvann halva december och jag som inte har fattat att det är jul snart. Puuh! Idag har vi haft julglögg på jobbet för våra kunder och leverantörer, hann även med att ha en föreläsning för studenter. Kul att få höra deras bild av eventbranchen, alltid lärorikt och spännande och höra om deras bild och upplevelse och vad de vill jobba med.

Tävlingsbidragen är postade och jag hoppas att posten hinner med dem bland alla julhälsningar.
image77
Annars har vi hunnit med en hel del i helgen. Julgran är inköpt för första gången i mitt liv så har jag köpt gran. Känns konstigt, men någon gång ska vara den första. Det blev en kungsgran i år och kan ni tänka er att det var den första granen vi såg, så detta granväljandet som min man våndades över tog endast 5 minuter. Vi betalade med vår grancheck så det var väldans smidigt, nu står den ute och väntar på att få komma in i värmen och prydas med alla ljus och kulor. Jag kör samma färg som förra året - silver! Vilken färg klär ni er gran i?
Tyckte att vi hade det lite skumt i ett hörn av hallen så jag fixade till lite ljus och vita pinnar.
image78

Julkorten är klippt och fixade, bild kommer senare då vissa av er som läser här kommer att få dem i brevlådan och det vore ju inte så skoj att få se dem i förväg.

Har även hunnit med att baka, det var lite nordpolen liknande i frysen, mest is....behöver frosta av men det blir ju aldrig kallt ute. Det blev bröd i lite olika sorter, tyvärr kan jag inte delge recept på dem för jag gör lite på känn. Men ett blev med valnötter och ett med pomeranskrydda. 2 gigantiska saffranskransar smaksatta med apelsin, mandelmassa och ja saffran så klart...blev det oxå men OJ så stora de blev. Sen kände jag att man kan aldrig få för mycket vita julblommor så som amaryllis och hyacinter så det fick bli lite fler blomsterarrangemang med väldoftande hyacinter.
image79
Nu bär det av till Göteborg för några dags jobb där och sen hem på torsdag och begravning på fredag ja sen är det visst jul....

Ha en alldeles underbart skön vecka.
KRAM

Kommentarer

Postat av: pia

Publicerad 2007-12-18 00:08:53

oj! vad flitig du verkar ha varit trots att du tycker att dec. bara svischat förbi...
min gran har kulor å krimskrams i turkost, vitt, silver å svart...visst får vi se din gran snart, säkert JÄTTEfin;)
ha det gott i Göteborg å jag tänker på dig på fredag, aldrig kul med begravning:(
kramisar

Postat av: Lisa

Publicerad 2007-12-18 11:19:59

Du är så full av energi och ideer- skoj att läsa din blogg
kram/Lisa

Postat av: Sandra

Publicerad 2007-12-18 12:42:09

Min orkidé har blommat färdigt och har flyttats till sovrummet där det är riktigt svalt. Nu har jag problemet med vad jag ska ersätta blomman med, för nu är det tomt på byrån igen. Funderar på att skaffa en till, de är ju så fina! :) Kramar Sandra

Postat av: MO

Publicerad 2007-12-18 16:09:06

Tackar så hemskt mycket för de söta tomtarna, de pryder min adventsljusstake så fint. Jag har sånt bryderi om vad jag ska fixa till....här finns ingen hobbyaffär så det är inte så lätt...men, men jag har ju några dagar på mig....Fint du ordnat i hallen. Tycker du verkar väldigt full av energi, skönt, tack än en gång, kramar

Postat av: Malin

Publicerad 2007-12-18 17:21:13

TUSEN TACK för det fina paketet jag fick i brevlådan idag:) Sååå söta är dem:) Jag dekorerade min adventsljustake med dem på direkten:P Lägger ut bilder i bloggen sen så du får se! Måste komma på vad jag ska knåpa ihop till en tävling sen. Ha det så bra! Kram!

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-12-19 18:01:17

Tack för goa kommentarer.
Malin och MO kul att ni gillade dem! Sköt om er!
Kram

Postat av: svartpeppar

Publicerad 2007-12-20 14:39:31

jaa när ska man känna av julen? hoppas den kommer den där känslan när det väl vankas. jag tror det!

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-12-20 15:49:53

Nu blev jag lite nyfiken ju... du jobbar alltså i eventbranschen?!? Vore spännande att höra lite mer då jag själv har gjort det i många år, som grafisk formgivare.

Tänker på dig imorgon!

Stor kram till dig!

Postat av: Karin

Publicerad 2007-12-20 22:08:27

God jul och tack för presenten! Jättefina!

Postat av: Malin

Publicerad 2007-12-20 22:58:34

Javisst blir det som ett gift:) Man är verkligen beroende av både sin egen och andras bloggar nu:) Man är fast i "bloggträsket" nu:P Kram

Postat av: Camilla

Publicerad 2007-12-21 08:54:08

Söt "ängel" - jag har också den!

Passar på att önska GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!

Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Publicerad 2007-12-21 09:57:02

Så härligt och juligt!

Postat av: Hilajn

Publicerad 2007-12-21 10:20:14

Oj vad du har hunnit med mycket! Skönt! Fint juliga bilder:)

Postat av: MO

Publicerad 2007-12-22 17:37:00

Kikar in o önskar er en riktigt god jul, många kramar

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-12-23 09:35:51

Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Postat av: PIA

Publicerad 2007-12-23 13:39:00

kikar in igen! Vill bara önska er en RIKTIGT GOD-JUL.

ha det så mysigt i jul...
kramisar!!!

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-12-23 18:46:44

Kikar in för att önska dig en fridfull och härlig jul med massor av mys!

Stor julkram från Jenny

Postat av: tina

Publicerad 2007-12-24 00:48:50

God jul...ha en härlig julhelg!!
Julkram!

Postat av: Terjeveronika

Publicerad 2009-11-30 09:40:37

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela