Susihus

Tisdagstema Pynt

Publicerad 2007-11-27 20:13:05 i Tisdagstema

Oj så lägligt att ha pynt nu i dessa dagar när vi inredningstokar bara längtar till advent och fylla våra hem med väldoftande blommor, ljus, lyktor och allt annat vi kan komma på att pryda hemmet med.

Har hejdat mig och inte dragit fram mina lådor med ljusstakar och stjärnor än, men snart så är det dax. Kan ju vara bra att titta till dem innan helgen för nog attan är det alltid någon liten lampa som har bestämt sig för att inte lysa längre när man väl monterar ihop sakerna. Ett annat fenomen som infinner sig här varje år är att vart har alla förlängningssladdar tagit vägen under året?? Är det någon som äter förlängningssladdar under övriga året ja det och hur tänkte tillverkarna av nya stjärnor och ljusstakar när det gör en liten microsladd. Då bor vi ändå i nybyggt hus med många eluttag och ändå räcker de aldrig. Jaja lite härliga i landsproblem att fundera över så här en tisdagkväll innan Äntligen hemma drar igång. Vad funderar ni på så här inför advent?

Gårdagens inlägg hade ju passat perfekt men pyntbidraget blir mina mossiga alster som nu är på plats och pryder entrén.
Må gott och sköt om er!
image64

Kommentarer

Postat av: Zassi

Publicerad 2007-11-28 14:07:55

Precis hittat hit :) Åh så fint du gjort i mossa. Det är alltid så roligt att hitta nya bloggar - det tar aldrig slut :)
Kommer tebaxt. Tjing//Z

Postat av: MO

Publicerad 2007-11-28 18:49:07

Vad kransen gör sig bra på dörren, jättefint. Jodu det problemet har jag med, alltså med glödlampor, till nästan all julbelysning ska det vara 25 w o liten sockel, hade bara stora, o du vet när man väl börjat o ser ut som hej hoppsan känner inte jag för att fara ner till affärn,..fick ihop det till sist...kram

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-11-29 09:28:19

Funderar på? Ja, det skulle väl i så fall vara......är det redan advent?! Hur gick det till? :o))
Håller med dig ang sladdar. Vi tokletar förlängningssladdar varje advent.

Kram på dig!

p.s vi tränar viltspår och sakletande med vår stora vovve

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-11-29 10:24:25

Så fint det blev med pyntet på plats!!! Tokgillar era vita dubbeldörrar. Vi har också dubbeldörrar, men de är i ek och så är rutorna inte spröjsade... i-landsproblem, jag vet, men det stör mig ändå...

Kramelikram!

Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Publicerad 2007-11-29 20:56:18

Så många fina mossdekorationer du har!

Postat av: Hilajn

Publicerad 2007-12-01 19:59:43

Tycker det är superfint med grön mossa. Fina lyktor också. Trevlig helg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela