Susihus

Betongbranschen

Publicerad 2008-07-04 15:00:37 i Trädgård

I gårkväll gjorde vi en liten trevlig utflykt i det ljuvliga sommarvädret. Efter jobbet så stoppade vi ner en välkyld flaska rosévin och några laxsnittar och åkte ut till ett par goda vänner som har slitit med att bygga altan under våren. Vi avbröt i de sista brädorna och gräsklippningen men oj så glada de blev. Vi satt på deras altan och njöt i solskenet hela kvällen och pratade och mådde gott. Vi fick inte fira att altanen var helt klar men oj va trevligt man kan göra av en vanlig torsdagskväll. Tack L & F för en härlig kväll i solskenet!

Min käre man har fått betong på hjärnan tror jag. Visst gjöt vi lite fågelbad och annat småskoj förra året men i år tog det fart när vi var i vår urtrevliga trädgårdshandel och mannen fick syn på ett gjutet rabarberblad och såg priset: 550:-. Han funderade allvarligt på att säga upp sig från sitt jobb och starta gjutna rabarberbladstillverkning!!! Nu gjuter han för fullt och det är vår nya gåbort present och jag gör Kardemummakaka med rabarber av stjälkarna! Kanske kan vara en affärsidé.


Dem vi var hos i gårkväll har en gigantiska rabarberodling så lyckan var stor hos mannen som kunde plocka JÄTTE rabarberblad, så i helgen blir det gjutning av kan jag gissa! Jag som är så där i gjutna rabarberblad....men jag har fått fina små daggkåpeplad som jag kan hänga upp, när de är upphängda lovar jag bilder på dem.

Hoppas att ni får en underbart skön sommarhelg och att solen skiner på er!
SOMMARKRAMAR

Kommentarer

Postat av: Mari

Publicerad 2008-07-04 15:15:43

Va bra man såg det nu! Läckert! Ska baske mej göra ett till nästa år och ställa i vår gemensamma trädgård bära eller brista....

Postat av: Evelyn, i hemmet

Publicerad 2008-07-04 15:22:45

Snyggt, snyggt!

Betong är snyggt, gjutet är snyggt :D

Ha en skön helg!

Kram, kram!

Postat av: Maria

Publicerad 2008-07-04 15:27:38

Då skulle jag hemskt gärna bjuda hit er...om det är en gåbortpresent...hihi, är ju kanonfint. Har faktiskt aldrig gjort något i betong, kanske skulle våga mig på något..enkelt att börja med.

Nej C kom hem från Prag igår o jobbar idag med, sen ska han ha semester nästa vecka men måste jobba några dagar ändå...som vanligt, så är det att vara egenföretagare...han är nästan aldrig helt ledig utan folk ringer även om de vet att han har semester....

Ikväll blir det grillning igen, har ju varit lite si o så med de sista veckorna. VI gillar verkligen att grilla, sitta ute o njuta. Vad mysigt ni hade det igår, lite spontant sådär är alltid trevligt. Hoppas ni får en underbar helg med sol, varma (inte svettiga, men nästan) kramar

Postat av: pia

Publicerad 2008-07-04 21:08:14

Hej! Åter hemma och jag måste ju bara skriva till dej först;) Tack för skön kommentar. Och ja! hade vi kommit med bil hade vi ju kunnat komma förbi...synd vi missa den chansen...men åker vi såå söderut fler gånger(vilket vi gärna gör nu...)så hoppas jag kunna ta en fika åtminstone med dej:)skulle vara kul!!!

Vi har iaf haft så underbar och bra så det inte finns ord till! Älskar både Köpenhamn och Malmö nu, trevligt folk och vacker miljö...Nu hade vi ju barn me, så då blir det inte så mycket shopping, mest strosande. Ätit gott och då har mamma och pappa hunnit ta en liten öl åtminstone;)Annars har det varit rätt lite öl på denna resa...nu när man var till Carlsberg-land å allt FNISS...Nåja det tar vi på nästa vuxenresa...å det blir nog snart en sväng till Malmö/Köpenhamn igen, helst NU!!!

Nu måste jag gå ut till sambo som ropar på mig ute på balkongen...vi tog nämligen med oss solen hit till norr, hoppas att det är okej:)



kramelikramen på dej!!!

Postat av: Fröken L

Publicerad 2008-07-04 21:39:41

Tycker det låter kul när någon blir så engagerad i något! Trevlig helg!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-07-04 22:37:04

Oh så snyggt!! Tror minsanna jag ska visa vad fint din man gjort av betong för K. Kanske han kan bli lite inspirerad?



~Livet i byn

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-07-04 22:53:32

Underbart!!! Det är kul att skapa och det där skulle vara en present som jag skulle bli jätteglad för. Trevlig sommar

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-07-04 23:05:08

Lät som en härlig kväll ni hade! :)



Ja, ingen dum grej att sälja betongblad... tror det skulle gå som smör i solen! Också har man lite andra betongattiraljer också.. Kul affärsidé!



Trevlig helg!

Kramar, Sofie

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-07-04 23:20:49

Men gud så gott med laxsnittar och rosé! Jo, idag blev det en runda till Sövde. Halv Ironman där nästa helg som sambon ska vara med i. För att kolla rundan idag, så gjorde vi en utflykt av det. När han cyklade så var jag ute på en löprunda a´en timme. 20 gång och 40 löp. Sedan 30 min cykel. Kändes så härligt!! Hoppas det känns lika bra nästa gång. Jag kanske behöver 2 veckors pauser. Hehehe



Ha en toppenskön helg nu, du med! Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-07-05 09:25:51

Superfint det blev! Vilken bra ide att ha som gåbortpresent! Har också tänkt att vi ska testa på att gjuta lite nån dag i sommar, ett rabarberblad och lite egna plattor till trädgårdsgången kanske....



Ha en skön helg i solen! kram!

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-07-05 10:33:05

Vad roligt med en så händig man! :D Fast ibland kan man ju få för mkt av det goda också, aldrig att de kan vara precis som man vill (säkerligen tänker de samma tanke om oss). Riktigt fina tycker jag!!! Ha en underbar helg! kram!

Postat av: Monkan

Publicerad 2008-07-05 18:24:47

Bladet var läckert, jag tror stenhårt på affärsidén med betongblad & kaka :-)



Jag är nog lite imponerad av mig själv att jag på några plankor kunde se att det var "min" kyrka :-) Jag har faktiskt inte varit i den sen konfirmationstiden, det kanske får bli ett besök dit nån dag på semestern.

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-07-05 19:31:29

Hahahhaa.. jag vet! Visst är det enorma priser på dom. Jag gick en kurs för ett tag sedan och vi gjöt massa roliga saker (bland annat fågelbad) och det är ju hur lätt, billigt och roligt som helst!

Kramis

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-07-05 20:18:54

Helt klart en affärside, hihi.

Vad glad er vänner måste bli för så fina presenter!

Trevlig helg

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-07-06 04:53:39

Vilket snyggt betongblad, kan tänka mig att det är en perfekt gå-bort-present!



Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-07-07 10:54:16

Meee lööööve betong! Ni är hjärligt välkomna hem till oss någon gång..men betong förståssss...blinkblink* hahah



KRAAAM

Postat av: Malin Inspiration & design

Publicerad 2008-07-08 21:15:08

Jättesnyggt betonglöv verkligen! Har varit sugen på att göra ett själv men inte blivit färdig till det. :)



Ha det gott!

Postat av: K

Publicerad 2008-07-18 16:41:30

Det är trevligt att gjuta i betong och vad dyrt det är att köpa färdiga betongprylar. Man tjänar bra om man gör det själv, klokt!

(Tack för ditt besök hos mig)

Ha en trevlig helg! K

Postat av: Didriktilda

Publicerad 2009-06-24 07:58:53

I came upon this site a while back, I love it. It is great for anyone who interested in this subject. It is in my favorites. Thanks, you done a superb job!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela