Susihus

Vilken helg

Publicerad 2008-06-09 09:19:56 i Trädgård

Vilket högsommar väder vi har haft i helgen. Det har ju varit rena medelhavsklimatet här i helgen, så skönt att få vara ledig och njuta av det fina vädret. Har nästan känts som semester när man kan vara ute från tidig morgon och äta frukost till sen kväll med att grilla och äta ute och mitt på dagen få ligga i solstolen och läsa en god bok. Härligt!

Vi har i helgen insett att våra fina uppstammade buxbom har passerat bäst före datum, tyvärr. Så nu planterade vi en japansk dvärglönn istället. Vet dock inte vad vi tänkte när vi var och handlade på det underbara Klockaregården ute i Ör, för vi köpte en, men vi tog bort 2 buxbomträd, så nu får vi åka ut och köpa en till. Varför vi inte har lagt tillbaka sten runt om, är att för vi funderar på gräva ner belysning under. Vi får se vad som händer.


Bilder: Susihus
Kände att jag måste bara visa en favorit i trädgården, vår klätterhortensia som klättrar upp i vår mycket hemgjorda spaljé. Tillverkad av ameringsjärn och målad med hammarlack. Nu är den översållad av knoppar och ska snart spricka ut i blom. En trevlig växt som sköter sig själv, sånt gillar jag=)

Vi har spenderat mycket tid i helgen åt att vattna i trädgården, skönt att bo vid vatten så man kan vattna. Då både gräsmatta och växter har hängt lite väl de senaste veckan. Våra fyrbenta vänner tycker att det är toppen när vi drar ut vattenspridarna och springer med glädje runt i trädgården för att jaga vattenstrålarna.

Nu har jag gått över till den nya plattformen så ser något konstigt ut så hör av er. Jag kan tycka att bilderna ser lite pixliga ut men det kanske ser bättre ut live.

Njut av den härliga dagen ni har framför er!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Pysselprinsessan

Publicerad 2008-06-09 11:47:30

Vilka härliga bilder! Dvärglönnen var verkligen superfin!

Kramar

Postat av: Maria

Publicerad 2008-06-09 14:25:38

Ja mina bilder blir lite mindre, men det kanske går att fixa till...tycker det ser bra ut. Vi hade 33 grader igår på altanen, o då ligger den i norrläge o alltid i skugga...fatta att vi använt poolen flitigt..Vilken sött litet träd, hur stort blir det tro?? Idag blåser det en aning, men det är bara skönt..o tvätten torkar på ett kick. Ha en go vecka, kramar

Postat av: jessica

Publicerad 2008-06-09 16:20:51

vad fint det var! Jag gillar blommor som klättrar :)



Önskar dig en skön vecka!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-06-09 19:14:11

Klätterhortensior är sådan växter vi i norr bara kan drömma om. Jag tycker mycket om att plantera och odla men det är så trist när vi har så kort säsong i norr och så tråkiga växer som är tåliga så här långt norr ut.



~Livet i byn

Postat av: Evelyn, i hemmet

Publicerad 2008-06-09 19:26:10

Haha, jaa.. Jg kom på det medan jag satt och knåpade ihop allt. Det är ju en ljusstake som säkert skulle passa i många lantliga hem. Eller? Nej, jag har så svårt att placera den ;)

Kram, kram!

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-06-09 19:37:22

Vilket fint träd, kan nog göra sig ännu mer med belysning under! Gillar verkligen hur ni har lagt stenarna, stora och små!

Trist att inte fler dök upp på hundkursen, försökte kommentera häromdagen men det gick inte.. nåja jag skriver nu :D Ha en trevlig kväll!

Postat av: Number nine on Melon Lane

Publicerad 2008-06-09 21:12:42

Härliga bilder. Med mig brukar det dock vara tvärtom, köper på mig mer än jag sk behöver. Fast vacker växtlighet är ju inte så svårt att placera på lämpligt ställe...

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-06-09 22:33:59

Jaaa, verkligen medelhavsväder och det passar mig perfekt. Blev en 3 milare på cykel igen och jag uppskattar mer o mer de här cykelturerna. Fått ihop 7 mil plus lite löpning i veckan så jag e nöjd :) Kanske nåt för dig med?? KRAM!

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-06-09 22:55:29

Vilken härlig trädgård ni har, kram Sandra

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-06-10 08:44:47

Ja, visst har det varit underbart väder!! Vilka fina kort du har tagit. Ser jätte mysigt ut!

Hoppas att du får en jätte härlig tisdag!

Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-06-10 12:05:44

Ser jättebra ut med dvärglönnen, kommer nog att bli fint med belysning under :) Härligt med en utflykt till klockaregården i öhr, där finns så mycket fint! Och så måste man ju passa på att fika på lantcaféet också :)



Ha det gott, kram!

Postat av: Ida

Publicerad 2008-06-10 19:03:04

Jätte härliga kort! Ni har det så fint i eran trädgård! Här ösregnar det och är bara några + grader, ush inget kul alls! Kram kram

Postat av: Fröken L

Publicerad 2008-06-10 20:53:41

Vad mysigt ni ser ut att ha det!

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-06-11 18:20:48

Har du gjort om en gammal symaskin till ett bord? Det blev ju jättefint. Jag har också en sån där koloss som står i förrådet som jag inte vill ha inne, men ute så där var ju jättefint. Hur har du gjort med skivan ovanpå?

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela