Susihus

Kung Bore

Publicerad 2008-03-17 21:51:53 i Hem

Kung Bore är tillbaka, ja igår var man ute och sprang och det kändes vårigt och fåglarna kvittrade. I dag när jag vaknade upp så var det SNÖSTORM.......huuu! Kände mest för att krypa ner under täcket igen och på sin höjd ta sig ner till kakelugnen. Men nejdå ut i snöslasket och träna hund och sen till jobbet. Ska det vara sånt här väder nu? Det brukar ju vara fint till påsk. Ja jag vet vi ska inte klaga då i detta avlånga land finns de som har snö och vinter fortfarande. Konstigt att man jag aldrig lär mig att det är så här varje vår med bakslag i vädret.

Nåja det blir nog varmare igen. Imorgon bär det av till Göteborg igen i arla morgonstund. Dax för utbildning, hade nog känt för att jobba lite denna veckan då den är kort i allafall. Hade tänkt att skriva en offert ikväll men blev fast i böckernas värld. Jag kan bli helt asocial när jag hamnar i en god bok. Uppslukas helt av både tid och rum...


image144
Bild: Susihus
Kände att det behövdes en ljuslykta och värma sig med denna kalla dag! Inköpt på IKEA, dock vet jag att den inte är lika fin som din Petra, men då Indiska valde att inte ha vita i år så får denna duga. Jag har 2 mindre ute på trappen så då möts man av samma form när man kliver in i hallen. Oj va jag hittade på och övertalade mig själv att jag inte alls saknar den vita ljuslyktan från Indiska...!

Ha en skön start på veckan.
Kram

Kommentarer

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-03-17 22:26:38

Visst blev man helt förvånad när man vaknade i snöstorm.. tihi.. vilket fint kort! Hoppas att du haft en bra dag!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-03-18 06:36:23

Visst är det bra när man kan övertala sig själv ;0)

~Livet i byn

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-03-18 11:08:37

Ja det var verkligen skillnad på vädret.

Postat av: MO

Publicerad 2008-03-18 19:39:41

Haha, tycker den är jättfin...Ja vintern är sen i år, eller väldigt tidig, beror hur man ser det, men visst är det dax för vår nu. Ha de så bra, kram

Postat av: jenny

Publicerad 2008-03-18 19:54:49

Här i norr så är det jättemycket snö kvar.Tycker det är dags att det tinar bort nu:)
Känner igen det där med böcker, jag blir likadan:) Kram/jenny

Postat av: Karin

Publicerad 2008-03-18 21:32:05

Jag har en likadan fast svart på bron men jag ångrar att jag inte köpte den mindre för den var lite för stor för min smak i alla fall. Måste har så stort ljus i den. Men snygga är de i alla fall.

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-03-19 11:12:31

Vilken fin lykta! Och snyggt golv ni verkar ha :)

Ha en fin dag!

Postat av: Ellas Inspiration

Publicerad 2008-03-20 19:51:35

Jättefin lykta. Får bli en tur till IKEA framöver. Ha en mysig påsk! Kram Karin

Postat av: Malin

Publicerad 2008-03-21 22:10:52

Åhh den lyktan e ju jättefin! Har hållt i den flera gånger..man skulle nog ta och köpa sig en ändå:P kram

Postat av: lisa

Publicerad 2008-03-23 11:53:59

tycker lyktan gör sig bra där! Ska bli spännande att se träden i färdigt skede!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela