Susihus

Betonproduktion

Publicerad 2009-07-03 10:36:26 i Trädgård

Vilket härligt väder det är, trist bara att jag har drabbats av en jätteelakförkylning.....grrr nu när jag äntligen har kommit hem och härligt väder och allt så ska man ligga sjuk. Hrmpppf

Kanske inte så konstigt ändå att jag drabbats, ätit lite dåligt, sovit väldigt lite och sen när all spänning släpper så är nog kroppen extra mottaglig. Hoppas bara att förkylningen tar och försvinner för vi ska ha goda vänner på besök i helgen.

Vi har haft lite betongprojekt även detta året....min älskade man tycker ju att detta är avkoppling att få fixa något i betong. Så i år har jag köpt in lite modeller för gips igentligen men de funkar till betong också, och jag köpte en lera som man kan göra formar av. Hihi riktigt roligt. Här kommer lite alster...


En liten betongdam, buddafigur stod det på förpackningen men nja orientaliskdam kan jag nog mer tycka.


Bilder: Susihus
En demon som vi gjorde en form av först i lera och sen gjöt vi med betong och ett ameringsjärn i så de kan pryda och bevaka landen, krukan eller vilken plats de nu kan få. Vi har gjutit en hel del, kan vara bra att ha som gå bort presenter i sommar!

Önskar er en härlig sommarhelg!
Kram

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-07-03 10:51:35

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

Peace



PS. Önskar dig också en härlig helg :)

Postat av: Evelyn på DesignPoint

Publicerad 2009-07-03 12:24:11

Nix, får vi inte göra. Jag håller på bli galen. Mår så dåligt här så det finns inga ord! Har bara bott här sen 1 februari, så det känns ju lite dumt att flytta!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-07-03 13:46:56

välkommen hem! Jamen visst är det så..typiskt!Hoppas du snart piggar på dig! Men dom var skitsnygga ju! Jag vill också göra det men har inte hittar former!! Vart har du hittat dina? Hur menar du att du först gjorde i lera? jag suger åt mej allt:)))

KRAM OCH TREVLIG HELG!

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-07-03 17:21:15

Vilka häftiga figurer!



Krya på dig!!!

Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Publicerad 2009-07-04 07:35:10

Fint och Coolt



Ha en fortstatt trevlig helg



Maliin

Postat av: Karin

Publicerad 2009-07-04 08:59:45

Kul du är med och tävlar på min blogg!

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-07-04 09:11:01

Gillade demonen... scary :)

Postat av: Malin Inspiration&design

Publicerad 2009-07-04 09:23:40

Susihus; Tack så mycket!! Ja, visst är tygerna läckra?! Är väldigt glad för dom. :) Dom piggar upp vardagsrummet så mycket! Här rycker det med i pysselfingrarna. ;) Nästan så man blir frustrerad när man inte får utlopp för allt man vill göra. Sen vill man få så mycket gjort när man är ledig. Och även med familjen, hitta på roliga saker. :) I dag ska jag ev gå på loppis, jag älskar loppisar!! :) Hoppas man hittar något fyndigt isf. Vet inte om sambon har lust ännu, han är inte så glad för loppis som jag. Jag skulle kunna vara på loppisar jämt. Och med en tjock plånbok med mig försåts. ;)

Ha en fin Lördag! Kram

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-07-04 21:56:08

Vad duktiga ni är, jag har aldrig provat på att gjuta men skulle gärna vilja.



~Livet i byn

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-07-05 10:06:15

Vad duktiga ni är. :-) Ser ju ut som sakerna man köper i affären. Skulle också gärna pyssla lite med betong - om jag hade lite tid över. :-)

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-07-05 15:39:28

Vilka häftiga, läskiga gubbar. :) De piggar verkligen upp trädgården ännu mer.

Hoppas att din tråkiga förkylning försvunnit nu!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela