Susihus

Födelsedagskalas

Publicerad 2009-06-14 18:23:31 i Hund

Idag har vi födelsedagskalas med ungsbakad lever och märgben på menyn. Vår härliga herre eller Farbror Kenzo fyller 11 år idag. Dagen till ära så är det äntligen sol och lite värme igen, efter en fruktansvärt kall och regnig vecka, så hoppas vi nu att detta vädret stannar kvar lääääänge.


Pigg för sin ålder även om vi börjar märka att det är inte lika snabbt och alert längre, men han motionerar gärna på, ta sig ett dopp i vattnet och tokbusar gärna en stund med Bono på gräsmattan. Favoriten är när husse vattnar trädgården med vattenspridare då kan man inte tro att Kenzo är 11 år utan snarare 11 månader.
Idag har han fått en härlig långpromenad tillsammans med grannens Beardietjejer, dock fick han stanna hemma när Bono och jag tog en löpartur på 80 minuter. Helt enligt löparschemat....som jag följer ibland när jag hinner!

Bilder: Susihus
Njuter av nyinplockade ljuvliga favoriten pioner på köksbordet.
Önskar er en härlig söndag och skön start på den nya veckan. Nu ska Bono och jag ut i sökskogen, tror inte att han kan klaga på dåligt med motion idag hos hundarnas-riksorganisation...=) Hehe

KRAM

Kommentarer

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-06-14 19:01:44

Vilken härlig dag att fylla år på,grattis!VOV VOV!!

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-06-14 19:05:29

Låter som farbror Kenzo haft en skön födelsedag! Och snäll måste han ju också ha varit när han får sådant kanonväder på sin födelsedag :)



Ha det gott! Kram Johanna

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-06-14 19:46:40

Grattis till Kenzo!!



Vilken vacker pion, jag är så sugen på en bukett men de har inte funnits i butik här hos oss än.



~Livet i byn

Postat av: Leyla

Publicerad 2009-06-14 19:48:44

haha va trevligt!:D

Grattis till hunden!

Postat av: Hannes och Lovis

Publicerad 2009-06-14 20:17:38

Grattis vår favvo-vovve!

Vi ses snart, välkommen till Hemmingstorp på fredag!

Kram Hannes och Lovis

Postat av: Petra

Publicerad 2009-06-14 21:15:14

hahah först när jag läste det första om kalas och ugnsbakad lever tänkte jag stackars er som äter sånt, hehe men när jag såg märgben fattade jag att det var till hunden. haha.



Grattis till Kenzo

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-06-14 21:59:20

Grattis till Kenzo!!!

Postat av: Petra

Publicerad 2009-06-15 15:06:41

Ett stort grattis till Kenzo från Tiara vov vov!!!

Postat av: HANNA

Publicerad 2009-06-15 15:07:23

Hej vad fin blogg :) Vad tycker du om min? Besök gärna och skriv en liten rad! Kram



http://h88.blogg.se

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-06-19 11:35:30

Igår var vi vid djurkyrkogården och planterade lite nytt. Marwin skulle fyllt 12 år, suck med tårar i ögonen.

Så skönt när de kan få åldras, pigga och krya. Grattis till 11-åringen i efterskott.

/P

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-06-20 13:27:17

gRATTIS!!

hoppas midsommar har bjudit på lika fint väder som hos oss!

Trevlig helg!

KRAM

Postat av: Maja/Cactusvit

Publicerad 2009-06-20 16:56:46

Tack så mycket för din kommentar inne hos mig. Känns som att jag har börjat "landa" i beskedet och känner mig rätt hoppfull över att det här kommer att gå bra.



Vilken underbar pion på ditt köksbord! Hoppas ni hade ett trevligt midsommarfirande igår, kram Maja

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-06-21 11:42:40

Vilken fin herre:) Låter som en smarrig födelsedagsmeny! Ha en trevlig söndag.

Postat av: pia

Publicerad 2009-06-22 22:08:07

Tjahallååå!!!



Måste ju iaf kolla in här nu när jag är i bloggartagen:-)



Hur går det m löpning inför Tjejmilen då? Här gick det bra fram till halsont och snor, men nu är jag på G igen...kanske...



BAMSE KRAAAM

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-06-25 21:14:39

Grattis :) Härligt med pioner, nu är ju sommaren verkligen här! KRAM på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela