Susihus

Tillfälligt upphävt köpstopp

Publicerad 2009-03-10 08:31:33 i Allmänt

Det går så där med mitt köpstopp, som om jag trodde på det själv. Hihi
Denna gråtrista helg som har bjudit på snöblandat regn om vartannat, har jag varit ute på en löparrunda. Äntligen, JIPPIE! Naturligtvis har jag även varit på hundträning och i söndags så drog vi iväg till IKEA. Dock inte vårt närmaste i Älmhult utan vi tog Jönköping, 30 minuters längre bilresa men kul att variera sig lite. I helgen som kommer får vi besök av ett par goda vänner och efter att mannen låg i gästsängen när han var sjuk och konstaterade att vi måste komplettera med en extra madrass, så var vi tvugna att dra till IKEA. Madrass inhandlades och som vanligt när man jag är på IKEA ramlade det ner lite ljus och andra saker.

Bild: Eget kollage med bilder lånade från IKEA
Vi köpte tyg till vår garderobsnich i hallen, vi har haft vitt tyg där hela tiden, få se om vi tycker att detta är för mörkt. Köpte 2 söta krukor att hänga i köket till lite kryddgrönt. Sen slog vi till på en soffa att ha ute i trädgården. Mannen har ju skissat länge på att få gjuta en i betong men han godkände denna direkt. Står nu i garaget och väntar på att första vårsolen ska komma fram så vi kan skruva ihop den.

Efter vårt IKEA besök så hoppade vi en lite halvt oanmälda hos våra goda vänner som bor i Jönköping och de bjöd på smaskigt nybakat gott fika och härligt söndagsmys hemma hos dem, så det gjorde inget att det var snöslask när vi sent åkte hem. Tack kära Fam H för en härlig söndageftermiddag!

Snart tävlingsdax.....!
Ha en skön dag
KRAM

Kommentarer

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-03-10 10:12:23

Å, shoppstopp är så himla svårt! Jag har försökt ett par gånger, men det är supersvårt. Däremot kan man ju försöka shoppa lite mindre...

Fina grejor du hittat på IKEA. Nu blev jag himla förvånad här, för jag har hela tiden trott att du bor norrut i Sverige - men där ser man...

Kram och ha en fin dag!

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-03-10 12:58:58

Tack för din kommentar inne hos mig!



Vilken fin trädgårdssoffa! Den gillade jag oxå!! Har du fått in sommarsortimentet då? Har för mig att det stod att det skulle komma in i mars. Jag hade planer på att åka dit i veckan för jag behöver servetter, men det ska jag kanske inte, då kanske jag kommer hem med trädgårdsmöbler ;-)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-03-10 16:33:38

De där krukorna har jag ett par av. Har hela den skenan och gillar verkligen krukorna.

/P

Postat av: tina

Publicerad 2009-03-10 16:52:05

Vad fint du hittat på Ikea...och vilket mysigt avslut i Jkpg hos goda vännerna med fika mm!



Vi ska en runda till ikea förhoppningsvis i veckan och beställa en inbyggnadsmicro,vår har gett upp och behöver bytas ut.Det blir nog en runda bland lite andra saker också kan jag tänka mej=)=)



Ha det fint å kram!



tina

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-03-10 17:34:09

Åh vilka fina fynd, trädgårdssoffan skulle jag verkligen vilja ha på altan. Skitsnygg!!



~Livet i byn

Postat av: MO

Publicerad 2009-03-10 20:19:16

Det tyget har jag sytt kuddar av till soffan, tycker det är snyggt, o vilken kraftig kvalité, fast det är det på nästan alla Ikeas tyger tycker jag...Fina inköp..Jag har varit på Ikea i Jönköping en gång fast det i Älmhult tycker jag är bättre (eller är det för att jag känner igen mig mer), men det är klart, mysig fika uppväger kanske det..hihi, kramar på dig vännen

Postat av: Malin

Publicerad 2009-03-11 01:06:03

haha...köpstopp e inte lätt...Kram

Postat av: Leonora - The Crazy one

Publicerad 2009-03-11 05:35:38

Godmorgon :)

allt väl?

Postat av: Petra

Publicerad 2009-03-11 09:58:06

Som jag sa, det är inte lätt med köpstopp! ;-) Gäller att vara hård mot sig själv där. Kram

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-03-12 17:59:06

Ja det där med köpstopp harkel. Soffan skulle mer än gärna få flytta hem till oss. Ska försöka komma ihåg att spana in den irl vid nästa Ikeabesök.

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-03-15 10:30:25

hahaha, ja mitt hävs lite då och då, si så där,

varje dag :))



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela