Susihus

Stödstrumpa

Publicerad 2009-11-13 16:20:19 i Hem

Underbart att vakna och det är klarblå himmel och lite gnistrande sol! Började dagen med en skön promenad till bageriet med hundarna. En go fika hos en kompis som jag inte har träffat på väldigt länge. Oj va skoj att prata hundar och trädgård med henne igen. Tack A för en härlig förmiddag!

Förra veckan när jag var i Göteborg så köpte jag lite brunt sammetstyg, tänkte att jag skulle göra en liten stödstrumpa, menar sladdstrumpa till en lampa. Som vanligt så tänkte jag att detta gör jag ju på en kvart...ska bara sy en raksöm, trä på och voila.....Men nähä...symaskinen protesterade och ville inte vara med, så jag fick lirka och trixa lite med den, sen gick inte tygröret över kontakten till lampan, bara till att montera bort den och när jag ändå höll på så klippte jag till och ÄNTLIGEN kortade sladden. Nåja en betydligt längre stund senare än vad jag hade räknat med så satt den där.


Bilder: Susihus

Nu ska jag bara ta och byta till ett par bruna linnegardiner som passar lite bättre till mina Havsanemoner. Men det får vi ta en annan dag!

Ha en härlig helg!
Kram

Kommentarer

Postat av: PrepUF

Publicerad 2009-11-14 00:18:18

Gillade lampan, annorlunda är fint !

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-11-15 10:38:12

Läckert med sladdstrumpa! Aldrig sett nåt liknande förut :) Och vilka snygga gardiner du har, Havsanemon är ju ett sånt fint mönster.

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-11-15 16:10:20

cool lampa! Du är duktig du!

ps. maila mej din mailadress:))



KRAM

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-11-15 17:24:12

Ja visst är det typiskt att det ska krångla när man vill göra något lite snabbt? :)



Hoppas helgen varit bra, kram Johanna

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-11-16 08:27:26

Fint blev det i alla fall. :-) Tur att du har gott om tid. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela