Susihus

Äntligen

Publicerad 2009-10-20 16:52:58 i Före/Efter

Äntligen är jag långledig! Med start i måndags är jag numera ledig. Det är med en blandning av att ta ut all min sparad semester och tjänstledighet som kommer att göra att jag inte behöver gå till jobbet igen förrän efter nyår. Oj så skönt!

Många har undrat vad ska jag bara göra? Inga bekymmer, tror nog att jag kommer att fylla mina dagar. Ska försöka att fylla dem med mycket må bra saker. Dels ska jag ta igen väldigt mycket förlorad hundträningstid. Har anmält mig till en privatkurs, vi är några som ska har möjlighet att ge oss ut dagtid och köra både sök och spår. Jösses så roligt det är!  

Sen ska jag försöka att bli lite kreativ och göra saker jag tycker är roligt, fixa och trixa lite, har några stickprojekt på lut också. Mannen är lite orolig för att jag ska komma på något större projekt...vi får väl se=) Än njuter jag av hundträning, långpromenader och läsa en god bok i soffan.

Här kommer en liten bildkavalkad på vår pilasterhylla som har fått sig en liten makeover. Först bodde den i vårt badrum, men när vi gjorde om där förra året tyckte vi inte att den passade in längre.

Då förpassade vi hyllan ut i garaget och där har den fått vila till sig tills i somras då vi tog ett ryck med penslen och simsalabim så blev den vit!

Bilder: Susihus

Nu pryder den sin plats i köket. Oj va tiden går när man har det trevligt, dags att fixa lite mat både till oss och hundarna. Sen blir det ett pass med lydnadsträning på brukshundsklubben.

Må bäst! Härliga höstkramar på er alla

Kommentarer

Postat av: ulrika

Publicerad 2009-10-20 19:16:29

Hej!!

Snart är jag i din stad igen!!!

Vad härligt med så mycket ledigt!!! NJUT! Skall du tillbaka till samma jobb sen?

Du, jag ser på dina bilder att ni har svarta kyl och frysskåp. Är ni nöjda med det. Har ni alla vitvaror i svart? Berätta gärna.

Kram!

Postat av: Dessi

Publicerad 2009-10-20 20:25:50

Så härligt! Bara njuuut!

Postat av: Petra

Publicerad 2009-10-21 09:11:00

fint kök hemma hos dig :) hoppas du hade en skönt ledighet och ha nu en fortsatt bra onsdag. kram

Postat av: Karin

Publicerad 2009-10-22 10:34:54

Vad skönt det låter att vara långledig. Då har du tid att julpynta och fixa julklappar. KRam!

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-10-22 15:26:07

Hyllan blev jättefin vit och passade fint in i ert kök. Har en Ikeahylla i köket i furu som jag funderar på att göra om med penselns hjälp. Blev sugen nu igen när jag såg din. Trevlig kväll!

Postat av: karola

Publicerad 2009-10-22 16:05:49

så fin den blev :)

ja va härligt nu får du njuta ordentligt av ledigheten!

kram

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-10-22 21:07:25

Så härligt för dej och du, privatkurs. LYX!!

Jag tränar också en del och har hittat en verklig träningskompis i vått och torrt. Tjuvtränar någon tidig morgon i veckan. Men vi tränar bara lydnad och jag ska försöka mig på ett prov snart. Va ju så längesen jag var på tävlingsbanan.

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela