Susihus

Andra advent

Publicerad 2010-12-05 18:01:22 i Trädgård

Snön faller här i dag igen. Tyvärr har kvicksilvret krypit uppåt idag, så det har legat runt nollan. Tycker nog att det är trevligare med vintertemperaturer runt -5 till -10. Det blir lite mer torr kyla då och en härlig krispighet. När det ligger runt nollan så blir man så blöt när det snöar och vägarna har en förmåga att bli slaskiga.

Har haft genomförande i helgen, årets sista så det känns rätt skönt. Men jag har varit lite trött idag då det blev sent i natt innan vi var hemma. I dag har vi varit ute på två små mysiga julmarknader, vi köpte 2 lite roliga blomsteruppsättningar, bilder kommer...

Vi har granpyntat lite ute, dels på altanen där vårt utemöblemang plötsligt blev kvar under sommarens projekt - taket. Det blev lite mysigt att ha dem kvar...



Hittade en gammal ljusslinga som hade några få fungerande lampor kvar, tur att jag kunde gömma mestadels av slingan i korgen. Måste nog ta och investera i några nya ljusslingor!

Sen tog vi fram vår gamla spark och satte ditt en korg med lite granris i, den pryder nu uppfarten.


Bilder: Susihus
Tror att jag ska pryda detta granriset med lite äpplen, snyggt och fåglarna lär nog gilla det.
Få se om jag kan fixa till det när det har slutat att snöa.

Annars har jag varit lite modärn och high tec för att vara mig, jag har köpt min första tidning via en app och läst Sköna hems tidning på vår Ipad...hihi Vet inte om jag kan säga att det var bättre än pappersupplagan men en kul grej att testa.

Ha en härlig andra adventskväll
Snökramar

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-12-05 21:44:26

Så mysigt med all snö, man får verkligen julkänsla ju.

Nepp, jag har inte åkt något skidor i helgen... i går jobbade jag och i dag har vi bl a firat min pappa på 75-årsdagen.

Hoppas på några skidturer i veckan här för både dig och mig. :)

Kram kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-12-06 16:19:18

Så fint och mysigt. Ha en härlig vecka.

/P

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-12-07 09:39:44

Så fint det blev! Både hallen och granpyntet i trädgården :)

Vi har inte hunnit få upp våra ljusslingor ute eller köpt en gran till altanen. Mannen har varit förkyld oxå så jag ville inte jaga ut honom i helgen när det va kallt o snöade :)



Ha det gott!

Postat av: LIZA

Publicerad 2010-12-07 09:51:39

Mysigt:)

Postat av: J I L L I Z

Publicerad 2010-12-07 09:52:41

Tjena ;) läget idag söötis? :D

Postat av: Nettan

Publicerad 2010-12-07 14:52:43

Hej! Hoppas allt är fint och att det gick bra i helgen! Lovis har feber så vi är hemma idag och imorgon- kanske inte fel för mig och min hosta heller ;-) Snart är det jul :-) Kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela