Susihus

En möbel har flyttat in

Publicerad 2010-06-09 20:09:15 i Hem

Allt har gått helt strålande i helgen. 1800 fick varm mat inom 20 minuter helt otroligt! Nu är jag lite eventbakis! När man har levt med ett projekt så länge så blir det lite tomt efter genomförandet, känner mig som en pyst ballong. Tar ett tag att komma tillbaka och få lite energi igen, ska försöka att vara ledig någon dag. Att bara få gå hemma och dra och ta en tur med hundarna för att samla lite energi igen.

När min älskade mormor gick bort och mamma och hennes syskon skulle dela upp möblerna så tog mamma hand om en helt ljuvlig sittgrupp. (detta är många år sen, mormor gick bort -98). Nu tycker mamma att det har blivit lite trångt med hela gruppen och var på väg att göra sig av med soffan. Det är en soffa, 2 karmstolar, 2 vanliga stolar och ett bord. Kvick som jag var så skrek jag rätt ut att den vill jag ha. Har alltid gillat hela gruppen och satt gärna där när jag var hos mormor och morfar.

Men nu när den dök upp här så blev jag lite nääääää, den får ju inte plats någonstans. Så jag var lite inne på att nej den får nog säljas ändå, då vaknade min älskade J! Han tyckte plötsligt att den var lite söt och att vi skulle springa runt ett varv med den för att se om den passade någonstans. Vi började i hallen och det gick inte alls. Sen tog vi sista strået och testade uppe i vårt sovrum och där tja....


Den lilla kistan som stod där nu soffan står har bara flyttas åt sidan, så den står där bara provisoriskt...


Bilder: Susihus

Detta var nog bästa platsen, ska den få bo kvar så ska den kläs om i ett läckert tyg. Vi har mycket mörkbrunt här inne så vi funderar på något fräckt i brunt. Men vi vet inte, vad tycker ni? Ska den få bo kvar och har ni något tygförslag?

Ha en härlig dag
Kram

Kommentarer

Postat av: Susanne F

Publicerad 2010-06-09 21:06:37

Hej

Tack för dina ord på min sida...

Klart att soffan ska få vara kvar, tycker det är fräckt när man vågar blanda gammalt och nytt...Något förslag på tyg har jag inte, men ska spåna på det ett tag

Kram

Susanne

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-06-09 22:51:33

Vilken söt o nätt soffa! Jag tycker den kan få va kvar :-) Först tänkte jag att ett färgstarkt tyg hade passat o gjort den lite mer modern fast i gammal tappning, en mix liksom. Fast det kanske inte passar in hemma hos er med sånna färger, då ska ni inte ta det. Hm, då hade jag nog valt ett ljust tyg.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-10 17:12:37

Jättefin soffa. så söt! Ska bo där tycker jag, roligt att piffa till sovrummet med den- ni som har så gott om plats. Fint med brunt om ni inte ska ha en liten färgklick..;-) Kram nettan

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-06-10 20:15:19

Klart att den ska vara kvar. Röstar också för ett ljust tyg. Eller eventuellt grönvitt. Alltid fräscht!



Kram!

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-06-11 09:55:05

Den var ju alldeles underbart. Själv har jag ju en gammal träsoffa efter min morfar, som målades svart och hamnade i uterummet nu. Jag älskar den, just för att den tillhört min fina morfar. Så klart du ska ha soffan kvar, det är massor av minnen i den - precis som i min morfars lilla träsoffa. ♥

Kram och skönt att det gick bra med jätteprojektet också.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-06-11 09:58:33

Vilken söt soffa! Den skulle passa i vinrött, kanske lite blankt tyg..... eller mörkt grönt.

/P

Postat av: gella

Publicerad 2010-06-11 14:31:03

Har inget tygförslag, men vilken fin soffa!!! Så roligt att se lite personlig inredning med affektionsvärde! :D Sånt gör mig glad. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela