Susihus

Helg

Publicerad 2011-08-21 21:14:42 i Trädgård

Åh va skönt med helg, det var länge sen jag längtade så efter helg men rackans va kort den var!?
Har nu jobbat i fyra dagar efter en helt underbart skön 4,5 veckor lång härlig semester, och jag känner mig som jag är i chocktillstånd. Min man sa häromkvällen att "det är jobbigt att jobba för man blir så trött". Hihi ja det ligger något i det.

Va skönt att det äntligen kom lite sol lagom till helgen, det gjorde ju inte ont alls. Jag har inte varit riktigt förberedd på att hösten kom så snabbt, i fredags när vi åkte till jobbet var det 10 grader, blåst och regn, kändes mer som oktober än mitten på augusti.

Har höstat till mina krukor lite, efter Gotland så tog sig aldrig min sommarplantering i dem så nu fick det bli lite ljung och bollkryss.



Vid groventrén fick det bli lite ljung.




Bilder: Susihus

Åh nu känner jag ju skönt det är med helg, att hinna med en skön långpromenad innan en go härlig frukost och bara vara. Har tagit mig i kragen och sprungit en lite längre runda och jajamensan med goa sommarpratare i poden så gick det så bra så, och inte har jag ont i knät än heller. Tjohoo det finns hopp!

Jaja nu är det snart ny vecka och jag önskar er en härlig dag!

Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-08-22 16:35:52

Det är dags att hösta kurkorna här också men först är det hundutställningshelg. Finns ingen tid innan dess.

/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-08-22 20:26:57

Sol i helgen??? Här regnade det på bredden och höjden. Blä!

Men du - skönt att knät höll! Tjohooo för dig!

Kram!

Postat av: Dessi [Home and desire]

Publicerad 2011-08-24 23:44:42

Här är det också dags att hösta! Kanske får bli morgondagens projekt!

Postat av: susanne

Publicerad 2011-08-25 20:08:19

Hej

så fint med nypon på pinne..tror jag ska härma dig om jag nu får

kram sus

Postat av: Helena

Publicerad 2011-08-28 07:44:04

åh vad jag gillar din blogg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela