Susihus

Fantastisk film

Publicerad 2011-02-14 09:05:37 i Filmtips

Vilken härlig helg! Här har det varit ett minusgrader och gnistrande sol som riktigt värmer, fågelkvitter och helt enkelt ljuvligt. Det finns hopp om vår även i år!

Jag var ledig i fredags och njöt av en go långlunch med en kompis som jag inte har träffat på länge. Annars bjöd fredagen mest på snöstormsliknande väder, inte alls roligt när man är tvungen att gå ut ett flertalet gånger.

Lördagen och söndagen bjöd på desto härligare väder, strålande solsken och kallt klart väder. Det blev många goa långpromenader och sen fram med stolarna på altanen, i med lite filtar för att få sitta och läsa ute. Underbart!

På lördagkvällen var vi på bio "The Kings speech" vilken film. Ni bara måste gå och se den. Helt fantastisk brittisk film när den är som bäst.


Colin Firth är helt fantastisk som den stammande Hertigen av York och den blivande brittiske kungen.
Vänskapen som växer fram mellan den stammande hertigen och hans talpedagog (Geoffrey Rush) är helt fantastisk och den kryddas med ljuvlig brittisk humor.


Kort och gott kan jag bara säga: Gå och se den och njut! Det är så härligt när man får bli så berörd av en film och då få uppleva det på bio är fantastiskt!

Ha en go start på veckan
Kram

Kommentarer

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2011-02-14 09:48:17

Åh vad bra med ett bra filmtips=) Ha en fin Alla Hjärtans Dag!

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2011-02-14 19:35:10

Låter ju helt underbart att sitta ute och läsa under en filt!!! Det har jag inte gjort i år ännu men jag längtar verkligen efter det.

Hoppas du haft en fin dag!

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-02-14 21:33:53

Jag gillar verkligen Colin Firth! Han är alltid grym!



Ha en härlig kväll!



Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-02-14 22:54:10

Tack för tipset. Men...innan jag kommer till skott har den nog kommit ut på video.

/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-02-16 12:36:30

Den ska jag se! En kollega till mig såg den på förhandsvisning och hon var lika nöjd över filmen som du. :)

Kram!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-02-17 09:43:47

Jag va på bio igår med en väninna, vi såg Love and other Drugs med bla Jake Gyllenhall den kan jag också rekommendera!

jag ska på bio igen nästa vecka då e jag himla sugen på att se The kings speech, har hört från flera håll att den e riktigt sevärd, hoppas min väninna oxå vill se den :)

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2011-02-17 18:49:57

Åhhhhh jag ääälskar sådana filmer och Colin... Shit.. jag hade inte ens hört talas om den här.. MÅSTE kolla upp!

Kram och tack för tipset

Postat av: annsoh

Publicerad 2011-02-17 19:02:12

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

Postat av: jenny

Publicerad 2011-02-17 21:02:33

Tack för filmtipset. Jag och sambon har funderat på att gå och se någon film snart och det här kanske skulle vara något.

Kram

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-02-20 14:09:42

Alltid bra med filmtips! Får bli ett biobesök snart kanske...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela