Susihus

Funderingar

Publicerad 2012-02-01 20:45:07 i Trädgård

När kvicksilvret sjunker i termometern och snöflingorna dalar på snudd till tecknat vackert -skönt att kakelugnen sprakar varmt och skönt - så funderar vi lite på årets trädgårdsplaner. För det måste man ju ha! Jag har fått en liten idé om att ändra om uteplatsen på vår steniga framsida och jag har fått denna bilden i huvudet. Kommer från den härliga boken "Under bar himmel"



Bild: från boken Under bar himmel

Bilden längst upp till höger är den som har sått små tankefrö i min hjärna. Jag gillar detta med träbänk i vinkel, men hur fungerar det med ett putsat hus och vi som har så mycket sten framför...ja vi funderar vidare!
Vad har du för trädgårdsfunderingar?

Sköt om dig! Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-02-01 22:23:19

Åh, inga alls... Vi har så trist trädgård i vårt lilla parhusområde. Inte ett dugg intresserad är jag heller. Jag har fullt sjå att rensa ogräs och skörda äpplen typ... Däremot är jag riktigt petig med gräsklippningen, det ska vara tuktat och fint. Jag klipper alltid, eftersom maken tycker att det kan växa lite mer innan det behöver klippas.

Har ni anmält er till Öppna trädgårdar?

Kram vännen!

Postat av: Anna

Publicerad 2012-02-02 23:34:07

Japp den boken bor jag med för tillfället och jag bara älskar dom bilderna.Det är en del av inspirationen till baksidan vi håller på med.



Kram Anna

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-02-03 10:08:50

Ååå här funderas det också en hel del. Det är ju nu man vill planera för sedan när det väl är vår är det bara att sätta igång. Vi ska göra klart fasaden på en till sida utav huset, göra färdigt vår terrass och balkong och förhoppningsvis få bort lerhögarna efter dräneringen. Längtar till våren nu!!!



Ha en fin helg!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-02-04 16:24:30

Jag skulle också vilja göra något med, åt vår terass men jag vet inte vad. Den är tråkig och svår att få ordning på.

/P

Postat av: mo

Publicerad 2012-02-04 17:31:38

Jag gillar oxå bilden längst upp till höger, så fint med sten o trä ihop...Vi har väl inga direkta planer, indirekta har vi ju alltid, vi vill så mycket, men det tar sån tid, o sen kostar det ju lite med...



Har du varit ute o åkt mer skidor sen? Här har det inte snöat mer men det räcker till det som ligger, i alla fall så man kan ta sig en skidtur :)



Ha en skön kväll, kramar

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2012-02-21 08:39:51

Superfint!



Jag har många trädgårdsfunderingar! Vill lägga ett trädäck över våra plattor på uteplatsen nedanför altanen, hade blivit mycket mysigare o ombonat då. Men mannen e tyvärr inte med på banan :(

Bygga ett tak till våra cyklar. Riva upp alla plattor på framsidan och lägga singel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela