Susihus

Rabarber

Publicerad 2012-05-01 20:30:51 i Trädgård

Äntligen hemma igen! Trodde att jag skulle få möte våren i Frankrike i helgen men ack så fel jag hade. Brrrr ösregn och storm har varit vädret i Lorient. Regn i sidled är verkligen inget favoritväder, hörde sen att det var ljuvligt hemma. Så dubbel glädje idag när jag kom hem på eftermiddagen och det var strålande solsken varmt och skönt.

Det har verkligen bara exploderat i trädgården, det växer så det knakar. Denna första skira grönska är ju helt fantastisk. Rabarberna har skjutit iväg som bara den så det fick bli lite gallring där idag och årets första rabarberpaj har nu avnjutits. Mums va gott!



Bild: Susihus

Återkommer med en mer detaljerad rapport snart men just nu är jag så trött efter ett par intensiva jobbdagar i Frankrike. Hoppas att din valborgshelg har varit underbar och solen har strålat!

Må bäst
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-05-01 21:44:31

Åh, rabarber! Tänker varje år att jag ska odla sån, men lyckas glömma! Välkommen hem till värmen igen. :)

Kram!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-05-02 19:39:13

Rabarber finns väl här om ca 2 månader. Hemskt vad avlångt Sverige känns när man ser sådan bilder.



~Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela