Susihus

Ikeaväder

Publicerad 2012-11-09 09:32:25 i Hem

Äntligen har vi bredband igen. Vi har levt utan digital TV i fyra veckor och det är inga bekymmer men häromdagen försvann nätverket, det är lite värre. Särskilt om man som jag jobba hemma... Har gått några omgångar med Telia men det är ju helt meningslöst känns det som för de ber ju inte ens om ursäkt. Vi får väl vara glada att vi fick det åter på 48 timmar det kunde ta 72 timmar. Digital tv har vi fortfarande inte...nåja antennsladd funkar oxå så vi har basutbudet.
 
Igår regnade det hela dagen här och vi konstaterade att det helt klart var IKEA väder, så vi for till det stora nybyggda varuhuset i Älmhult. Vi skulle ju ha en ram... konstigt nog blev det lite mer. Bl. a hittade vi en ny brun ludde och Luddar är något Bono gillar så vi slog till på en till.
Bild: Susihus
 
Vi köpte även en brun liten plyschråtta till honom, den föll honom i smaken, Ludde har han bara provlegat på, vi får väl se om den godkänns. 
Ha en toppengo fredag! Jag ska nu ge mig iväg på mitt första uppdrag.
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-09 13:09:21

Konstigt det där med Ikea. Blir nästan alltid mer än vad man skulle ha.
Här finns numera bara hårda hundleksaker. Mjuka slits i stycken av Benji på en gång. Han älskar textil.
/P

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-11-12 07:16:22

Ah, de där små råttorna älskar våran Honung. Dottern köper alltid ett par till henne när vi är på IKEA och jag tycker de är läskiga. Råttfobier som man är ;0)

~Ingrid

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-11-12 09:49:53

Ja, det är allt bra mycket lättare att leva utan TV än datorn. Och som du skriver så är man ju verkligen beroende utav det då man jobbar hemifrån.

Gillar verkligen Ludde i brunt. Jag har en i vit här som jag gosar ner fötterna i då jag sitter vid datorn. Kanske dags för en ny...

Ha dé fint!
Kram, Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela