Susihus

Ny vecka

Publicerad 2012-11-26 10:07:06 i Pyssel

God måndagmorgon! 
Är det inte otroligt svårt att stiga upp på morgonen just nu, det måste ha med mökret att göra?! Jag vill ha snö nu så det blir ljust och fint, har tröttnat lite på denna gråafärgskala som bjuds ute nu.
 
Idag ska jag skicka mina 2 första fakturor i mitt nya bolag. Tjohoo va roligt, eller tja det vet jag inte än om jag kommer överrens med faktureringssidan... Efter många olika namnförslag så har jag bolagiserat Susihus. I min verksamhetsberättelse så står det att jag projektleder och konsultar inom mötesindustrin. Möten och projektledning kan ju vara väldigt mycket, möte mellan dig och din hund, eller ett möte för ett företag, möte för att du behöver hjälp med din trädgård... eller projektleda något för jämnställdhet..ja vad vet jag i dagsläget? Jag har tänkt att inte låsa in mig för trångt i något hörn utan se vart detta första året kan leda mig, så länge jag kan fakturera mina timmar så passar det mig.
 
Det känns spännande, lite overkligt och fantastiskt utvecklande! Nu är det upp till mig och det är jag som sitter bakom ratten och styr på denna spännande färd och vart vägarna tar mig ja det får vi som sagt se. Kartan är inte rikitigt färdigritad och GPS är inte helt inställd...
 
Även om jag har tröttnat lite på det gråa ute och vill ha mer vitt just nu så har vi precis målat om en liten söt pall och med lite grå färg blev den som ny.
 
Bilder: Susihus
 
Nu mot fakturorna! Må bäst
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-11-26 22:06:16

Låter helt perfekt ju! :)
Vilken underbar pall. :D
Och jo - det är hemskt att komma upp på morgnarna nu, så jäkla mörkt. Lika mörkt att åka hem från jobbet sedan. Mörker, mörker - men nu ska snön komma. Hoppas!
Kram!

Svar: Ja jag hoppas att det kommer snö nu, såg all snö i Gällivare och blev helt sjuk...Kram
Sus i hus

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min trädgård

Publicerad 2012-12-11 13:01:12

Det va superlängesen jag va här inne, eller inne på någon blogg överhuvudtaget för den delen. Projektkoordingering av ett stort e-handelsprojekt på jobbet har slukat all tid och energi.

Grattis till nya företaget Det låter både spännande och lite läskigt. Jag har själv tankar på att starta eget och konsulta nästa år. E evinnerligt trött på alla vikariat. Det blir samma sak att ha tillfällliga jobb/projekt hos olika arbetsgivare men känslan blir en helt annan. nu känner jag mig som en jobb-prostituerad som utnyttjas under en tid och sedan kastas ut på gatan när de har fått det de vill ha :( Men det svåra tycker jag och som skrämmer mig med att vara egen e att hitta uppdragen. Och sen e jag en trygghetsmänniska som behöver ha att pengarna kommer in på kontot den 25:e varje månad ;) Vi får väl se vad som händer helt enkelt :)
Lycka till med ditt iaf, tror du komemr klara det galant!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela