Susihus

Pelargonhotell

Publicerad 2012-10-19 08:21:53 i Trädgård

Förra veckan var det minusgrader och frost, nu är det 12 plusgrader på morgonen. På gårdagskvällens löpartur var en tunn jacka nästan för mycket... I helgen ser det ut som det ska bli 15-20 grader varmt. Galet härligt! Kanske kan hinna få till lite trädgårdsfix i helgen. Har några lökar som måste plockas upp och förvaras men min största gåta är var och hur ska jag vinterförvara mina pelargoner?
 
Jag har ingen källare, eller uppvärmt förråd med lagom temperator, någon som har Pelargonhotell...?
 
Bild: Susihus

Nu väntar lite klippning och medans jag gör det så städar Rut, tjohoo!
Happy Friday!

Kommentarer

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-10-19 10:51:19

Ja, det kanske vore något - ett pelargonhotell. Vi har en källare men tyvärr är det inte så mycket plats över för ett gäng pelargonier. Jag funderar faktiskt på att ha mina kvar i fönstren den här vintern. Får se hur de klarar det...

Ha en fin helg!

Kram, Jenny

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-10-19 15:31:32

Jag har inte heller någon bra förvaring. De senaste åren har tagit in dem och vattnat sparsamt. Inget bra alternativ och tråkigt.
/P

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2012-10-19 19:38:45

Hahaha.. det skulle jag också vilja ha. Finns det surdegshotell borde det ju finnas pelargonhotell :-)
Kramar

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-10-19 22:35:49

Halloj!
Något pelargonhotell har jag inte, tyvärr. Vore en business-idé kanske? =)

Härligt att du har en RUT som städar - det skulle jag också behöva.

Jag läste några av dina "hund"-inlägg, är Bono en svart schäfer? Han är jättelik vår förra hund Lisa, hon var 75% schäfer och 25% labbe och lika svart som din vovva.

Ps.Trevligt att du hittade till min blogg så jag kunde hitta till din.

Hoppas du får en fin helg!
Jenny

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-10-22 07:36:53

Med viss avundsjuka hörde jag om ert högsommarväder i helgen. Här har det regnat som vanligt... Jag har i och för sig jobbat, så det gjorde inte så mycket. I dag är jag ledig och det ska tydligen inte(!) regna!?
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela