Susihus

Nytt vattenblänk

Publicerad 2013-08-12 08:46:47 i Inspiration

God morgon måndag! 
Ny vecka igen... Har varit uppe i gryningen och bakat både frallor och kardemummabullar, så snart får det nog bli en kopp kaffe med nybakad bulle. Just nu ser det ut som jag kan sitta ute på altanen i lite morgonsol. Vi får väl se om metrologerna får rätt idag att det ska bli åskskurar...
 
Helgen har mest bestått av jobb. Vi har dock fått till lite nytt vattenblänk i trädgården, ett litet porlande vattenspel som har hamnat i vår "asian corner".
 
 
Bilder : Susihus
 
Betonggjutning, lite mosaik, några bamburör, svart sprayfärg och en liten vattenpump som är solcellsdriven. Jag trodde nog att den lagrade lite solvärme, men nej. När solen försvinner så slutar den gå...nåja vattenspel behöver ju inte porla när det regnar. Fast det hade varit trevligt med lite på kvällskvisten ;)
 
Hjärnskakningen börjar ge med sig och jag känner inte av den alls på det viset längre, men oj vad jag har varit trött. Lårkakan/det gigantiska blåmärket har skiftat färg. Men nu kan jag i alla fall gå en pw igen.
 
Njut av måndagen!
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2013-08-12 10:44:24

Ni har så vackert och välordnat i er trädgård. Att ha små rum är så fint. Vi är långt ifrån detta hos oss, tyvärr!!

Jäklar i min låda vilken tur att du är på bättringsvägen. Oh det kunde ha slutat illa...

~Ingrid

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-08-12 20:03:08

Ni har en så himla fin trädgård. Förstår dej, lite trist att vattnet slutar rinna när solen inte skiner. Men vatten är vackert även om det inte rinner.
/P

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-08-12 20:06:00

Oj, jag glömde...
Skvalpviken ligger på södra Gotland. Granne med Holmhällar och Vändburg.
/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-08-13 18:52:23

Vilka ljuvliga sommarbilder du bjuder på från trädgården. Allt är verkligen jättegrönt fortfarande, trots att det känns som höst.
Kram och fortsätt att krya på dig!

Svar: Tack! Mår mycket bättre och får väl försöka att åka lite på rull igen...till helgen kanske. Kram
Sus i hus

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2013-08-14 11:45:56

Å vad fint du gjort!!! Jag saknar en liten damm här hemma, det får bli nästa års trädgårdsprojekt!

Läste om din vurpa. Jösses, tur som sagt var att du hade hjälm! Hoppas du känner dig bättre snabbt.

Kram!!!

Svar: Tack! Mår redan mycket bättre. Även om jag inte kan springa än, får väl ta fram de där inlines till helgen kanske...
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela