Susihus

Pelargoner, pelargoner och åter pelargoner

Publicerad 2013-08-15 10:26:46 i Inspiration

God morgon Torsdag! 
 
Vilken härlig start på morgonen, ja kanske inte att klockan ringer 0555. Upp och i träningskläderna, in med Bono i bilen och iväg. En härlig power walk med en kompis är en kickstart som heter duga. Hemma igen vid 7 då frukosten smakar ljuvligt!
 
Jag försöker att sakta skola in mig i arbetskläderna igen och lämna sommarfeelingen, men jag vill så gärna hålla i sommaren lite till. Så jag förhandlar med mig själv om lite mjukstart...hihi
 
 
 
 
Bilder: Susihus
 
Här hemma har mina Mårbackapelargoner gone crazy. De växer så de knakar, helt underbart! Till och med de små sticklingarna som jag satte i våras blommar och växer för fullt. Hoppas att jag kan få övervintra dem hos min snälla granne i år igen, när det är dax för vinterförvaring.
 
Fast dit är det ju ett tag till, för jag släpper inte sommaren än...
Må bäst och fånga sommarkänslan ett tag till
Kram

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2013-08-15 11:19:43

Så fina perlargoner. Sticklingarna man tar på våren brukar många gånger bli finare än moderplantan på sommaren tycker jag. Jag övervintrar en av varje sorts pelargon jag har på fönsterbrädan varje vinter. De mår ju inte så bra av den torra inomhusluften, men de överlever. Och på våren tar jag massa sticklingar och slänger moderplantan. Den brukar ändå nästan alltid ha rotlöss ändå.

Svar: Tack för dina tips! Jag har aldrig övervintrat innan med lyckat resultat förrän nu 12-13. Så jag är grön novis här känner jag ;)
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-08-16 19:56:41

Jag är inte så bra på att övervintra Pelargonier. Har ingen granne som hjälper mig heller, hihi.
Ska erkänna att jag nästan alltid väntar för länge med att plocka in dem också.
/P

Postat av: Pia

Publicerad 2013-08-17 12:25:22

Heeej!
Lääääänge sen jag tittade in, är så urusel på att blogga nuförtiden...vad härligt att du åxå har sån träningsglädje ;-) och mina pelargoner har varit lite ledsna hela sommaren, jag har skött dem så dåligt ;-) fast egentligen går de väl under namnet "lättskötta blommor", jag har bara slarvat så...
Kramis

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-08-18 20:17:17

Oj, vilka blommor! Min pappas särbo har megastora mårbacka - hon säger att det beror på att hon har stora krukor till dem. :) Jag kan ingenting om blommor och köper nya i stället för att försöka övervintra dem. :/
Hoppas att du fortsätter att krya på dig nu. Har du kunnat återuppta tränandet på inlines igen?
Kram och hoppas att helgen varit bra.

Svar: Tack! Har köpt en balansplatta som jag tränar på och jag tycker till och med att min problematiska fot har lugnat sig. Har dock inte kunnat springa pga lårkakan men det går åt rätt håll. Har inte testat inlines än men det får väl smygas igång i veckan tänkte jag... Sköt om digKram
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela